درگیری شدید میان پولیس اسرائیل و نمازگزاران فلسطینی در بیت‌المقدس

© AFP 2023 / Ahmad Gharabliدرگیری شدید میان پولیس اسرائیل و نمازگزاران فلسطینی در بیت‌المقدس
درگیری شدید میان پولیس  اسرائیل و نمازگزاران فلسطینی در بیت‌المقدس  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از 60 تن در این درگیری ها میان نمازگزاران فلسطینی و پولیس اسرائیل در کوه معبد یا (حرم شریف) در اورشلیم، زخمی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، این درگیری ها همزمان با بزرگزاری نماز عید قربان، رخ داده است، امروز مصادف به نهمین روز از ماه آو عبری است که پیروان دین یهودیت در این روز ، روزه می‌گیرند. نهم ماه عبری آو، «شوم‌ترین روز تاریخ یهود» نام دارد.

الرئيس محمود عباس - اسپوتنیک افغانستان
قطع تمام روابط فلسطین با اسرائیل

که در این روز معبد هیکل سلیمان در اورشلیم در سال ۵۸۶ قبل از میلاد توسط بخت‌النصر دوم پادشاه بابل و معبد دوم در اورشلیم در سال ۷۰ میلادی توسط تیتوس فرماندهٔ ارتش روم تخریب و ویران شده است.

سخنگوی هلا احمر، ایراب الفوخ، می گوید که در این درگیری ها 61 فلسطینی در مسجد مسجد الاقصی زخمی شدند، که 15 نفر از آنها در بیمارستان بستری شده اند.

به گفته پولیس اسرائیل: هزاران نفر شرکت داشتند، شماری از شورشها اندکی زخمی شده اند، سنگ و چوکی همه به سوی ما پرتاپ می شد، همه "شعارهای ملی گرا" را سر می دادند، ولی پولیس اسرائیل با تجهیزات ویژه به آنها پاسخ داد.

اعتراضات زمانی بالا می شود که پولیس اسرائیل ممنوعیت بازید از حرم برای یهودیان لغو کرد، پیش از عید قربان ، در میان فلسطینی ها شایعاتی مبنی بر قصد "شهرک نشینان اسرائیلی برای حمله به مسجد الاقصی" انتشار یافته بود.

کوه معبد یا حرم شریف قدس (به عربی: الحرم القدسي الشريف) تپه ایست واقع در شهر قدیم اورشلیم که یکی از مهم‌ترین مکان‌های مذهبی در جهان است و هزاران سال است از سوی یهودیت، مسیحیت و اسلام تقدیس شده است

رهبران دولت یهود اطمینان می دهند که وضع موجود در حرم شریف بدون تغییر باقی می ماند و این فرض را بر این می گذارد که به طور مستقل توسط «وقف» ، صندوق دارایی اسلامی اداره می شود ، فقط مسلمانان حق نماز را دارند و همچنان نمایندگان ادیان دیگر اجازه بازدید آزادانه آن را دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала