خواست سازمان سیا برای ادامه حضور قوی در افغانستان

© AFP 2023 / Saul Loebخواست سازمان سیا برای ادامه حضور قوی در افغانستان
خواست سازمان سیا  برای ادامه حضور قوی در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشریه امریکایی فارین پالیسی نوشت که حتی پس از توافق با طالبان که خروج نیروها نیز بخشی از آن است، سازمان جاسوسی امریکا (سی آی ای ) خواستار حفظ حضور قوی در افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس اطلاعات مرکزی امریکا "سیا" علیرغم گزارش ها مبنی بر اینكه سربازان امریكایی به زودی پس از توافق با طالبان ، می توانند از افغانستان خارج شوند، در آینده نزدیک قصد ترک کشور ما را ندارد.

با وجود تاکید طالبان بر خروج تمامی نیروهای خارجی از افغانستان «فارین پالیسی» در گزارشی اعلام کرد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» در آینده نزدیک هیچ برنامه‌ای برای خروج از افغانستان ندارد.

سازمان جاسوسی امریکا نیروهای نیابتی زیادی را در سراسر افغانستان تحت آموزش، تجهیز و حمایت دارد.

در این گزارش با اشاره به نیروهای حفاظت از خوست آمده که این واحد متشکل از 6 هزار و 500 سرباز افغان است که توسط سازمان سیا آموزش دیده و تجهیز و تامین شده و نیروها تقریباً بطور انحصاری در مرز افغانستان و پاکستان فعالیت می‌کنند.

گفتنی است که این نیرو ها پیش از تاسیس ارتش افغانستان توسط امریکایی‌ها تاسیس شد و کاملاً و بطور انحصاری توسط سازمان سیا اداره می‌شود و به هدف قرار دادن غیرنظامیان، کشتار آن‌ها و حتی جنایات جنگی مشهور هستند.

در ماه اپریل  سال جاری میلادی گزارش سازمان ملل نشان داد که حملات نیروهای خارجی و افغان بیش از حملات مخالفان مسلح دولت قربانی گرفته است.

پیش از این نیز دونالد ترامپ رئیس جمهورایالات متحده تصریح کرده بود که حتی در صورت خروج نظامیانش از افغانستان حضور اطلاعاتی قوی را در این کشور حفظ خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала