بین جشن و عزاداری: نماز عید مسلمانان در بیت المقدس به خشونت کشیده شد + ویدئو

© AP Photo / Mahmoud Illeanبین جشن و عزاداری: نماز عید مسلمانان در بیت المقدس به خشونت کشیده شد + ویدئو
بین جشن و عزاداری: نماز عید مسلمانان در بیت المقدس به خشونت کشیده شد + ویدئو  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پلیس اسرائیل در شهر بیت‌المقدس با نمازگزاران فلسطینی که برای شرکت در مراسم عید قربان در مسجدالاقصی حاضر شده بودند، درگیر شده و این درگیری‌ها به خشونت کشیده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Jerusalem Postدرگیری در بیت المقدس در مراسم نماز عیدقربان به زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شد. هلال احمر می گوید 14 نفر از 37 فلسطینی که در این درگیری‌ها زخمی شدند به بیمارستان منتقل شده‌اند. پلیس اسرائیل هم می‌گوید در درگیری روز یکشنبه 11 آگست چهار مامور اسرائیلی مجروح شده‌اند.

روز عیدقربان امسال با «تیشا بئاو»، روز تخریب دو معبد تاریخی یهودیان در بیت المقدس مصادف شده بود. به همین دلیل یهودیان نیز تلاش می‌کردند تا وارد محدوده حرم شریف شوند.

با وجود اعمال ممنوعیت ورود یهودیان به مسجدالاقصی، پلیس اسرائیل به دلایل نامعلومی با مسلمانان نمازگزار درگیر شد.

به گفته شاهدان عینی پلیس با متوسل شدن به پرتاب نارنجک‌های صوتی و شلیک گلوله پلاستیکی سعی در متفرق کردن نمازگزاران داشت که در جریان آن حداقل 37 نفر مجروح شدند که ازاین جمله 14 تن به بیمارستان ها منتقل شد..

ارتش اسرائیل روز شنبه گذشته نیز چهار فلسطینی را بنا به دلیل مشابهی کشته بود.

بنا بر اعلام وزارت صحت غزه، یک جوان 26 ساله فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای ارتش اسرائیل در نزدیکی حصار امنیتی این کشور با نوار غزه کشته شد.

ارتش اسرائیل مدعی شده است که نیروهای این کشور در واکنش به حمله یک «تروریست مسلح» و با هدف دفاع از مرز این کشور اقدام به شلیک گلوله کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала