خلیلزاد: آخرین عیدی است که افغان ها در جنگ سپری می کنند

© Photo / EK / EKخلیلزاد: آخرین عیدی است که افغان ها در جنگ سپری می کنند
خلیلزاد: آخرین عیدی است که افغان ها در جنگ سپری می کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان در پیام عیدی خود از توافقات صلح با گروه طالبان ابراز امیدواری نموده است

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای افغانستان؛  ضمن عید مبارکی به مردم افغانستان در صفحه تویتر خود نوشته است که وی امیدوار است این آخرین عیدی باشد که افغان ها در جنگ سپری می نمایند.

خلیلزاد  هم چنان نوشته است که ایالات متحده در کنار افغان ها تا رسیدن به یک صلح پایدار و یک کشور مستقل که از آن هیچ تهدیدی متوجه سایر کشور ها نباشد، ایستاده است.

وی هم چنان از رهبران هر دوطرف جنگ خواسته است که با استناد به معنی عید سعید قربان رهبران هر دو طرف باید برای صلح آماده قربانی باشند.

از سوی هم ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان گفته است که دور هشتم مذاکرات با هیات امریکایی تکمیل شد و دو طرف موافقه نموده اند که در مورد اقدامات آینده با رهبران خود مشوره نمایند.

دور هشتم گفتگو ها میان هیات امریکایی و گروه طالبان بتاریخ 3 اگست آغاز شد و بنا به برخی گزارش ها دو طرف در این دور توافق نموده اند که ایالات متحده در توافق ابتدایی حدود ۶ هزار سرباز خود از افغانستان بیرون کند.

 این مذاکرات که از اواخر سال گذشته میان طالبان و مقام‌های امریکایی در قطر برگزار می‌شود، امیدها برای حصول معاهده‌ای که نیروهایی امریکایی در بدل وعده طالبان مبنی بر اینکه شبه‌نظامیان از افغانستان به عنوان پایگاهی برای توطئه حملات خارجی استفاده نکند، افزایش داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала