عربستان دست داشتن در قتل برادر رهبر حوثی ها را رد کرد

© Photo / YouTube.comعبد الملك الحوثي
عبد الملك الحوثي - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عربستان سعودی هرگونه دست داشتن در ترور برادر رهبر جنبش انصارالله یمن را رد نموده می گوید که وی در اثر اختلافات داخلی آن کشور به قتل رسده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز، ائتلاف سعودی علیه یمن مدعی شد که «ابراهیم بدرالدین الحوثی» برادر «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله طی درگیریها و اختلافات داخلی به قتل رسیده است.

ائتلاف در بیانیه خود مدعی شده است که ترور برادر رهبر انصارالله در یکی از پایگاه های این گروه در منطقه حده در صنعا صورت گرفته است.

وزارت داخله یمن روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ابراهیم بدرالدین الحوثی از اعضای سرشناس جنبش انصارالله و برادر «عبدالملک الحوثی» به دست مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی به قتل رسیده است.

ابراهیم الحوثی در حومه شهر صعده در شمال یمن است. او در جریان درگیری با شبه نظامیان دولت منصور هادی در صنعاء در 21 سپتامبر 2015 نقش فرماندهی را بر عهده داشت که منجر به فرار «منصور هادی» به «عدن» و سپس به عربستان سعودی شد.

جنگ یمن در سال 2014 و با تصرف بخش گسترده‌ای از خاک این کشور از جمله صنعا، پایتخت توسط شورشیان حوثی و نظامیان وفادار به علی عبدالله صالح رییس جمهور پیشین این کشور آغاز شد.

شورشیان حوثی از بهار سال 2015 که ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی وارد جنگ یمن شد با نیروهای این ائتلاف و نظامیان وفادار به دولت یمن می جنگند.

 از آن زمان دهها نفر از نیروهای دو طرف و مردم غیرنظامی کشته شده اند و تخمین زده می شود که حدود 85 هزار کودک یمنی به خاطر قحطی و گرسنگی جان خود را از دست داده اند. سازمان ملل متحد وضعیت یمن را بدترین بحران بشری جهان اعلام کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала