نقش سازمان همکاری اسلامی در حل بحران افغانستان

© Sputnik / Host photo agency/Alexander Vilfنقش سازمان همکاری اسلامی به حل بحران افغانستان
نقش سازمان همکاری اسلامی به حل بحران افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور افغانستان تاکید کرده گفت ما به‌عنوان یک قدرت نرم می‌توانیم برای توقف درگیری‌های خونین در این کشور اقدام کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، حسین عونی بوتسالی، نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور افغانستان در مصاحبه با خبرنگار آناتولی گفت: «این نهاد با توجه موقعیت خود می تواند به عنوان یک قدرت نرم نقش مهمی در توقف خصومت، اختلافات و درگیری‌های خونین افغانستان را ایفا کند».

صلاح الدین ربانی - اسپوتنیک افغانستان
سازمان همکاری اسلامی در عربستان برای پشتیبانی از صلح افغانستان جلسه برگزار می کند

وی که قبلا سفیر ترکیه در قاهره و نماینده دائم کشورش در یونسکو نیز بوده در ادامه با بیان اینکه افغانستان یکی از بنیانگذاران سازمان همکاری اسلامی است، تصریح کرد:

«درصورت عدم حل مسئله افغانستان، گروه‌های افراطی در این کشور که زیر لوای اسلام پنهان می‌شوند، به تهدیدی جهانی تبدیل خواهند شد. از این رو، امنیت، ثبات، بازسازی و تبدیل افغانستان به یک کشور امیدبخش برای نسل‌های آینده برای همه ما حائز اهمیت است.

بوتسالی همچنین با اشاره به حمایت همیشگی سازمان همکاری اسلامی از تلاش‌های دولت افغانستان برای بازگرداندن ثبات به این کشور گفت که ما پس از حادثه 11 سپتامبر و شکست طالبان در افغانستان نیز از سازمان ملل و جامعه جهانی برای برقراری امنیت و ثبات در این کشور حمایت کردیم. طالبان و تمام طرف‌های درگیر در افغانستان را برای انجام مذاکرات صلح به اجلاس سازمان همکاری اسلامی در جده و مکه فراخواندیم.

روابط ترکیه با تمام همسایگان افغانستان همواره متعادل بوده و در طول تاریخ میان دو کشور هیچ مشکلی بروز نیافته است. بنابراین، ترکیه از معدود کشورهای قادر به کاهش تنش‌ و ایجاد فضای صلح‌آمیز در افغانستان به شمار می رود».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала