هشدار چین به بریتانیا

© AFP 2023 / Anthony Wallace هشدار چین به بریتانیا
 هشدار چین به بریتانیا   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روز یکشنبه در اعتراض به دولت محلی هنگ کنگ، هزاران نفر دست به تظاهرات زدند.

به گزارش اسپوتنیک ب نقل از یورو نیوز،  روز یکشنبه برای دهمین هفته پایان هفته پیاپی هزاران معترض به دولت محلی هنگ کنگ در خیابان های این شهر تجمع کردند و برغم ممنوعیت اعلام شده توسط پلیس آماده رویارویی با ماموران شدند.

متعرضین در نخستین ساعات اولیه بعد از ظهر مقابل ویکتوریا پارک اجتماع کردند تا از آنجا حرکت خود را برای برپایی یک راهپیمایی دیگر برغم عدم مجوز نیروهای امنیتی آغاز کنند.

یکی جوان بیست و پنج ساله که خود را «وونگ» معرفی می کند و در میان تظاهرکنندگان حضور پیدا کرده بود به خبرنگار فرانس پرس در محل گفت: «در حال حاضر این جا اجتماع کردیم و باید ببینیم در ساعات آینده چه پیش خواهد آمد.»

پلیس مجوز اجتماع تظاهرکنندگان را صادر کرده اما با خروج آنها از ویکتوریا پارک و راهپیمایی به سمت شرق جزیره موافقت نکرده است. مقامات محلی همچنین به یک گروه دیگر چند هزار نفره از معترضان که قصد دارند عصر روز یکشنبه در یکی از محله های کارگرنشین در کاولون، یکی از مناطق مسکونی جزیره دست به تظاهرات بزنند مجوز نداده و هرگونه راهپیمایی را ممنوع اعلام کرده است.

استفاده پولیس هنگ کنگ از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن تظاهرکنندگان - اسپوتنیک افغانستان
استفاده پولیس هنگ کنگ از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن تظاهرکنندگان

تحرک این دسته از معترضان و قصد آنها برای انجام راهپیمایی با ممانعت شدید نیروهای امنیتی همراه شده است. خبرگزاری رویترز ساعاتی پیش در گزارشی اعلام کرد که ماموران پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در یکی از محله های کاولون اقدام به شلیک گاز اشک آور کرده است.

این درحالی است که همزمان صدها معترض به سیاست های دولت محلی روز یکشنبه برای سومین روز متوالی در فرودگان بین المللی هنگ کنگ دست به تحصن زده اند و امیدوارند با این کار ضمن آگاهی بخشی و همراه کردن بازدیدکنندگان خارجی با خود حمایت بین المللی بیشتری را به سوی خود جلب کنند.

پیش از این، چین کشورهای غربی را به تلاش برای ایجاد ناآرامی در هنگ کنگ و جلوگیری از پیشرفت چین متهم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала