عمران خان: سکوت جهانی نسبت به وقایع کشمیر مدارا با هیتلر است

© AP Photo / Alexei Druzhinin عمران خان: سکوت جهانی نسبت به وقایع کشمیر مدارا با هیتلر است
 عمران خان: سکوت جهانی نسبت به وقایع کشمیر مدارا با هیتلر است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست‌وزیر پاکستان با تشبیه کردن دولت هند به نازی‌های هیتلر، هشدار داد که سکوت جهانی نسبت به کشمیر خشنود ساختن هیتلر است.

به گزارش اسپوتنیک، عمران خان، نخست وزیر پاکستان بار دیگر از جامعه بین الملی خواست نسبت به آنچه در کشمیر جاری است «بی تفاوت و منفعل» عمل نکند و نسبت به «رواج و گسترش ناسیونالسم هندو» و لغو اختیارات وضع شده برای بخش خودگردان هند واکنش نشان دهد.

عمران خان روز یکشنبه با اعلام این درخواست تاکید کرد که «انفعال» جامعه بین المللی نسبت به وقایع کشمیر یادآور سکوت حاکم بر جهان در زمان اوج گیری نازیسم و ظهور هیتلر در آلمان طی دهه 30 میلادی است.

عمران خان یکشنبه در پیامی توییتری نوشت: تقلا برای تغییر جمعیت کشمیر با پاکسازی قومی وجود دارد. سوال اینجاست که آیا جهان همانگونه که با هیتلر در مونیخ رفتار کرد، به تماشا می‌نشیند؟  

نخست‌وزیر پاکستان تاکید کرد: ایدئولوژی برتری هندوها، مانند برتری آریایی نازی‌ها متوقف نخواهد شد اما به سرکوب مسلمانان در هند منجر خواهد شد و در نهایت به هدف‌گیری پاکستان می‌انجامد.

عمران خان  - اسپوتنیک افغانستان
هشدار عمران خان: جنگ میان هند و پاکستان جهانی است

عمران خان وعده داد با سران کشورها لابی کرده و شکایتش را به سازمان ملل متحد که تاکنون سکوت اختیار کرده است، ببرد.

 انتقاد تند عمران خان از بی تفاوتی جامعه جهانی به تحولات کشمیر در حالی بر صفحه توییتر نخست وزیر پاکستان منتشر شد که تنش ها میان اسلام آباد و دهلی پس از لغو بسیاری از اختیارات پیشین در این ایالات مسلمان نشین هند شدت یافت و دولت هند با این حربه کنترل کامل منطقه را در دست گرفت.

رام نات کوویند رئیس جمهور هند اخیرا، فرمان لغو وضعیت ویژه  ایالت جامو و کشمیر را امضا کرد که در ماده 370 قانون اساسی این کشور تصریح شده است.

در پی استقلال هند و جدایی پاکستان، از سال 1947، هر دو کشور مدعی مالکیت کامل کشمیر هستند و در حال حاضر «خط کنترل» به عنوان مرز غیر رسمی دو کشور شناخته می‌شود.

اواخر سال گذشته در پی انفجاری که گروه مستقر در پاکستان به نام «جیش محمد» مسئولیت آن‌ را پذیرفت، 40 تن از نیروهای ذخیره پلیس هند کشته شدند و تنش‌ها بین اسلام‌آباد و دهلی‌نو در دره کشمیر به‌ شدت بالا گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала