خلیلزاد: امریکا در تلاش رسیدن به یک توافقنامه "با عزت و دایمی" در افغانستان است

© Photo / EK / EKزلمی خلیلزاد
زلمی خلیلزاد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای افغانستان می‌گوید، ایالات متحده از هیچگونه تلاش دریغ نمی کند تا یک افغانستان قدرتمند روی کار شود که، دیگر هرگزبه هیچ کشور تهدید نباشد.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه صلح امریکا در امور افغانستان می‌گوید که  ایالات امتحده برای رسیدن به یک موافقت‌نامه با عزت و دایمی با طالبان، سخت تلاش می‌کند که یک افغانستان قدرتمند، دیگر به هیچ کشور تهدید نباشد.

هیات مذاکره کننده امریکا به رهبری زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان دور هشتم گفتگوهای صلح با نمایندگان طالبان را در سوم ماه آگست در شهر دوحه قطر آغاز کرد.

آقای خلیلزاد در جریان این گفتگوها به هدف ایجاد اجماع در روند صلح با طالبان به کشورهای هند، ناروی و آلمان نیز سفر کرده است.

در همین حال سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفته است که طالبان همراه با امریکا بالای زمان بندی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در حال مذاکره هستند که تا چند روز دیگر ممکن است نهایی شود.

 

امریکا و طالبان تلاش دارند تا پیش از نشست بین‌الافغانی به توافق برسند - اسپوتنیک افغانستان
امریکا و طالبان تلاش دارند تا پیش از نشست بین‌الافغانی به توافق برسند

از سوی دیگر ازبکستان که میزبان نشست اخیر طالبان است ابراز داشته که تاشکند همیشه آماده گفتگوهای صلح برای این کشور است.رییس جمهور غنی روز گذشته گفت که حکومت کنونی در پایان دوره قانونی‌اش در مورد صلح تصمیم گرفته نمی‌تواند.

عبدالحکیم منیب، عضوء هیأت گفت‌وگو کننده صلح حکومت، می گوید، به هر گونه که می توانیم برای آوردن صلح دایمی و پایدار و باعزت تلاش خواهیم کرد و هر مذاکره یک قدم پیشرفت است.

در عین حال گزارش داده شده است که غنی و عبدالله متن توافق صلح در قطر را تائید کرداند که بر اساس آن انتخابات به تعویق خواهد افتاد.

خروج نیروهای خارجی از افغانستان از پیش شرط های اصلی طالبان برای دست کشیدن از جنگ است. گروه طالبان گفته است که گفتگو با هیات امریکایی ادامه دارد، تا پیش نویس موافقت‌نامه نهایی شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала