اعزام نظامیان پاکستانی از مرزهای افغانستان به کشمیر

© AP Photo / Muhammad Sajjad اعزام نظامیان پاکستانی در مرزهای افغانستان به کشمیر
 اعزام نظامیان پاکستانی در مرزهای افغانستان به کشمیر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر پاکستان درامریکا: در صورت ادامه تنش‌های کشورش با هند، ممکن است اسلام‌آباد نیروهای مستقر در مرزهای افغانستان را به منطقه کشمیر اعزام کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، اسد ماجد خان، سفیر پاکستان در امریکا اظهار داشت که ممکن است نظامیان پاکستانی از مرز افغانستان به کشمیر اعزام شوند.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت که این اقدام می‌تواند گفت‌وگوهای امریکا با طالبان را پیچیده کند زیرا در حالی که تنش‌ها بین هند و پاکستان بر سر بحران کشمیر تشدید شده چنین احتمالی ممکن است عامل جدیدی را به گفت‌وگوهای صلح بیفزاید.

سفیر پاکستان در واشنگتن به این روزنامه امریکایی گفت: کشمیر و افغانستان دو مسئله مجزا هستند و نمی‌خواهد این موضوعات را به هم ارتباط دهد اما پاکستان امیدوار است که گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان موفقیت آمیز باشد و اسلام‌آباد از این مذاکرات حمایت می‌کند.

پیش از این نیز شهباز شریف، رهبر جریان اپوزیسیون در پارلمان پاکستان درباره روند صلح افغانستان گفته بود: این امکان ندارد که کشمیر در آتش بسوزد، زنان، کودکان کشته شوند و ما تعهد تامین صلح در افغانستان را بدهیم؛ این کار شدنی نیست و این گونه نخواهد شد.

شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان نیز قبلاً در گفت‌وگو با مایک‌ پامپئو، همتای امریکایی‌اش نسبت به تاثیرگذاری تنش‌های دهلی-اسلام‌آباد بر تلاش‌های صلح در افغانستان هشدار داده بود.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت که پاکستان در پی تقویت کنترل خود در مرزهای غربی با افغانستان است، منطقه‌ای که همواره مورد نفوذ طالبان بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала