وزارت داخله: ادعای طالبان مبنی بر آزادسازی 76 نیروی دولتی حقیقت ندارد

© Wikipedia / Umiami91وزارت امور داخله افغانستان
وزارت امور داخله افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این در حالی است که رییس‌جمهور اشرف غنی به تازگی با صدور فرمانی، 35 زندانی طالب را از زندان ریاست عمومی امنیت ملی آزاد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت داخله‌ی کشور ادعای گروه طالبان مبنی بر آزاد کردن 76 نفر از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور از زندان‌های این گروه را رد کرده و گفته است که در چند روز اخیر هیچ نیروی دولتی از زندان‌های طالبان آزاد نشده است.

در اعلامیه‌ی این وزارت که دیروز (دوشنبه، 21 اسد) منتشر شده، آمده است که براساس تحقیقات و جمع‌آوری معلومات از ولایات مختلف، در چند روز اخیر هیچ نیروی دولتی از سوی طالبان آزاد نشده است.

رئیس جمهور غنی با زندانیان پلچرخی دیدار کرد  - اسپوتنیک افغانستان
رهایی 35 زندانی طالب به دستور رئیس جمهور غنی از زندان

گروه طالبان پیشر اعلام کرده بود که 76 تن از نیروهای دولتی از زندان‌های این گروه در ولایت‌های ارزگان، کندز، خوست و سرپل به مناسبت عید سعید قربان آزاد شده‌اند.

بر اساس اعلامیه‌ی نشر شده از سوی طالبان، 18 زندانی از ولایت ارزگان، 35 زندانی از ولایت کندوز، 15 زندانی از ولایت خوست و 8 زندانی از ولایت سرپل آزاد شده اند.

اکنون وزارت داخله گفته است که اعلامیه‌ی طالبان در این مورد صرف جنبه‌ی تبلیغاتی داشته است.

این وزارت همچنان گفته است: «در صورتی‌که طالبان در این مورد واقعا تصمیم گرفته باشند و یا هم تصمیم دارند که این تعداد نیروهای امنیتی و دفاعی را آزاد کنند باید طی لیست مشخص سازند و عملا رهایی آن‌ها را برای مردم افغانستان نشان دهند.»

این در حالی است که رییس‌جمهور اشرف غنی نیز به تازگی با صدور فرمانی، 35 زندانی طالب را از زندان ریاست عمومی امنیت ملی آزاد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала