وعده رئیس جمهورغنی به پیلوت های نیروی هوایی کشور

© @ARG1880 _ FBدیدار رئیس جمهورغنی با منسوبین امنیتی و دفاعی
دیدار رئیس جمهورغنی با منسوبین امنیتی و دفاعی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهورغنی وعده سپرده است که در شش هفته‌ی آینده به خلبان‌های نیروهای هوایی کشور زمین توزیع می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری، محمد اشرف غنی رییس‌جمهور کشور گفته است که در شش هفته‌ی آینده برای خلبان‌های نیروهای هوایی و مسئولین نهادهای امنیتی و دفاعی کشور نمرات زمین رهایشی توزیع می‌شود.

آقای غنی این اظهارات را امروز (سه‌شنبه، 22 اسد) در نشستی با نیروهای امنیتی و دفاعی در مقر وزارت دفاع ملی مطرح کرده و همچنان گفته است که در هر قول اردو شهرک‌های واضح رهایشی ایجاد خواهد شد تا خانواده‌های نیروهای امنیتی بتوانند با آرامش در آن زندگی کنند.

او همچنان با اشاره به پیشرفت‌های اخیر در مورد روند صلح، گفته است که در توافق‌نامه‌ی صلح روی آینده‌ی نیروهای امنیتی هیچ معامله‌ی صورت نخواهد گرفت. او در عین حال گفته است توافق‌نامه‌ای که در آن «هویت و اقتدار ملی افغانستان» مصون نباشد، قابل قبول نیست.

رئیس‌جمهور غنی: انتخابات ریاست جمهوری حتمی و ضروری است - اسپوتنیک افغانستان
رئیس‌جمهور غنی: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری حتمی و ضروری است

رییس‌جمهور غنی در این نشست به ادامه‌ی عملیات نیروهای امنیتی در برابر مخالفان مسلح دولت تأکید کرده و گفته است: «تا زمانی که پیمان صلح از سوی ملت به تصویب می‌رسد، استعمال قوه از وظایف عمده‌ی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور است.»

آقای غنی در مورد ادامه‌ی مأموریت امریکا، ناتو و دیگر کشورها در افغانستان نیز گفته است که مأموریت این کشورها براساس تمام «قراردادها و پیمان‌های استراتژیک» با افغانستان، ادامه خواهد داشت.

او در عین حال افزوده است که برای تمویل، تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تعهد واضح بین‌المللی وجود دارد.

این در حالی است که اخیرا یک رسانه‌ی امریکایی «نیوزویک» به نقل از چند مقام ارشد وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) گزارش کرده است که به تمامی نیروهای امریکایی در افغانستان دستور داده شده تا تقریبا تمامی عملیات جنگی تهاجمی در برابر طالبان را محدود و مشوره‌دهی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان را نیز متوقف کنند.

جنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان اما در واکنش به این گزارش گفته است که تا کنون چنین دستوری دریافت نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала