امریکا دستور محدودسازی عملیات جنگی در افغانستان را صادر کرد

© AP Photo / U.S. Marine Corps/Sgt. Justin Updegraff امریکا دستور محدودسازی عملیات جنگی در افغانستان را صادر کرد
 امریکا دستور محدودسازی عملیات جنگی در افغانستان را صادر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظامیان امریکایی دستور محدودسازی عملیات جنگی در برابر طالبان را دریافت کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، نیوزویک، به اشاره به مقام‌های ارشد وزارت دفاع امریکا، گزارش کرده است که به تمامی نیروهای امریکایی در افغانستان دستور داده شده تا تقریبا تمامی عملیات جنگی تهاجمی در برابر طالبان را محدود و مشوره‌دهی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان را نیز متوقف کنند.

در این گزارش که امروز (سه‌شنبه، 22 اسد) منتشر شده، گفته شده که دولت رییس‌جمهور ترمپ کاهش قدرت حضور نیروهای امریکایی در افغانستان تا (6 هزار سرباز) را به‌عنوان ابزاری برای نهایی کردن جزئیات فنی گفت‌وگوهای صلح بین رهبری طالبان، پیشنهاد کرده است.

مقام‌های پنتاگون همچنان گفته‌اند که آمار کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان هرچند بسته به روند درگیری دوام‌دار و مذاکرات برای پایان دادن به آن است، اما موضوعی است که تغییر خواهد کرد. براساس این گزارش، مأموریت حمایت قاطع حاضر به ارایه‌ی دیدگاه در این مورد نشده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که به تاریخ یازدهم اسد روزنامه واشنگتن‌پُست

نیز گزارش کرده بود که حکومت ایالات متحده‌ی امریکا به رهبری رییس‌جمهور ترمپ در حال آمادگی گرفتن برای بیرون کردن حدود شش هزار سربازش از افغانستان است.

پایگاه هوایی بگرام - اسپوتنیک افغانستان
حمله راکتی طالبان به پایگاه نظامی امریکا در بگرام

در گزارش این روزنامه به نقل از چند مقام امریکایی آمده بود که آمادگی‌ها برای خروج هزاران سرباز، براساس یک توافق اولیه میان امریکا و طالبان،

گرفته می‌شود.

هرچند تا کنون از توافق اولیه میان امریکا و طالبان گزارشی منتشر نشده، اما دو طرف روز گذشته (دوشنبه، 21 اسد) همزمان با پایان هشتمین دور مذاکرات اعلام کردند که این مذاکرات بسیار مفید بوده است. دو طرف همچنان اعلام کردند که در مورد گام‌های بعدی مذاکرات صلح با رهبران‌شان مشوره خواهند کرد.

اکنون امریکا 14 هزار سرباز در افغانستان دارد که از آن جمله 8 هزار و 475 نفرشان در چارچوب مأموریت حمایت قاطع به رهبری ناتو برای آموزش، مشوره‌دهی و کمک به نیروهای امنیتی افغانستان کار می‌کنند و باقی سربازان نیز نقش حمایتی، انجام عملیات هوایی، آموزش نیروهای ویژه‌ی افغان و… دارند.

در گزارش واشنگتن‌پُست آمده بود که با کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان، شمار این نیروها به 8 تا 9  هزار نفر خواهد رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала