امریکا قرارداد خرید سامانه دفاعی «گنبد آهنین» را با اسرائیل امضا کرد

© Photo / Public Domainامریکا قرارداد خرید سامانه دفاعی «گنبد آهنین» را با اسرائیل امضا کرد
امریکا قرارداد خرید سامانه دفاعی «گنبد آهنین» را با اسرائیل امضا کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا رسما قرارداد خرید سامانه دفاع راکتی ساخت اسرائیل موسوم به گنبد آهنین را امضا کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند، که امریکا قرارداد خرید سامانه دفاع راکتی ساخت این کشور موسوم به «گنبد آهنین» را امضا کرده است.

اعتراف اسرائیل به ناکامی سیستم دفاع هوایی «گنبد آهنین» - اسپوتنیک افغانستان
اعتراف اسرائیل به ناکامی سیستم دفاع هوایی «گنبد آهنین»

شبکه «اسرائیل ۲۴» امروز سه‌شنبه (۲۲ اسد) گزارش داد، که وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) با امضای این قرارداد، دو سامانه گنبد آهنین را از تل‌آویو تحویل می‌گیرد. قرارداد مذکور بین وزارت دفاع امریکا و وزارت امنیت اسرائیل طی هفته‌های گذشته امضا شده است.
بر اساس این گزارش، طرفین گفتگو‌هایی را به منظور نحوه انتقال این سامانه‌ها به امریکا آغاز کرده‌اند.
وزارت دفاع امریکا ماه فیبروری گذشته اعلام کرد، که قصد دارد به منظور برطرف کردن نیاز‌های کنونی ارتش این کشور، سامانه گنبد آهنین را از تل‌آویو بخرد تا از نیرو‌های امریکایی مستقر در پایگاه‌ها و مقر‌های نظامی در برابر راکت‌های بالستیک و حملات هوایی نگهبانی کند.
وبگاه خبری و امنیتی «دیفنس‌نیوز» نیز در همین پیوند نوشت، که پس از گذشت شش ماه از اعلام قصد امریکا برای خرید سامانه مذکور، ارتش این کشور رسما برای دریافت آتشبار گنبد آهنین جدول زمانی تعیین کرده است.
یادآوری می کنیم، که سامانه گنبد آهنی یکی از سامانه‌های دفاع راکتی اسرائیل است، که شرکت صنایع دفاعی «رافائل» آن را در سال ۲۰۰۵ طراحی و تولید کرد و در سال ۲۰۱۱ در ارتش این کشور به کار گرفته شد. گفته می‌شود گنبد آهنین این قابلیت را دارد که علاوه بر موشک و اشیاء پرنده، راکت‌ها و گلوله‌های خمپاره و توپ را در فاصله چهار تا ۷۰ کیلومتر هدف قرار دهد. با این حال، جنگ اخیر اسرائیل در برابر نوار غزه نشان داد، که سامانه راکتی مزبور در برابر امواج راکتی کاملا ضعیف و خلل‌پذیر است.

شمار قابل توجهی از راکت‌های مقاومت اسلامی فلسطین در جنگ دو روزه اخیر تل‌آویو علیه نوار غزه، از سامانه گنبد آهنین عبور کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала