غنی: تشکیل یک دولت قوی بدون انتخابات ناممکن است

© @ARG - FBاشرف غنی
اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی، انتخابات و صلح را مکمل یک‌دیگر خوانده و تصریح نموده است که ملت افغانستان خواستار یک دولت قوی و مسئول است و تشکیل چنین دولتی، بدون انتخابات ممکن نیست.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری با نشر  خبرنامه‌ای گفته است که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور در دیدار با شماری از بزرگان ولایت‌های مختلف گفته است که حکومت برای صلح اراده و برنامه دارد و خواهان یک صلح پایدار است.

او تاکید کرده که صلح ملی است نه سمتی، حزبی و قومی، و باید همه اقشار و مردم افغانستان به گونه مساوی در آن دخیل باشند.

رییس‌جمهور غنی می‌گوید که انتخابات یک نیاز اساسی است؛ بر این اساس آمادگی‌ها برای برگزاری آن گرفته شده تا در وقت و زمان معین برگزار گردد.

رئیس‌جمهور با اشاره به ارزیابی خطرات یک روند صلح ناقص، خاطرنشان کرده حکومت خطراتی را که یک روند ناقص صلح می‌تواند به دنبال داشته باشد، ارزیابی کرده و آماده است به طرف صلح حرکت نماید.

وی انتخابات و صلح را مکمل یک‌دیگر خوانده و تصریح نموده است که ملت افغانستان خواستار یک دولت قوی و مسئول است و تشکیل چنین دولتی، بدون انتخابات ممکن نیست.

این در حالی است که در این اواخر برخی گزارش‌های تأیید نشده و گمانه‌زنی‌ها در مورد تعویق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، به دلیل ارجحیت روند صلح بر سر زبان‌هاست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала