قدرت ارتش افغانستان در سال 2019 سقوط کرد

© AP Photo / Musadeq Sadeq قدرت نظامی افغانستان در سال 2019 سقوط کرد
   قدرت نظامی افغانستان در سال 2019 سقوط کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی منتشر شده، از سوی نهاد «گلوبال فایر پاور» روسیه، ایالات متحده امریکا، و چین در سال 2019 سه قدرت برتر نظامی دنیا را تشکیل می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از هشت صبح، بر اساس تازه‌ترین اطلاعات نشر شده توسط نهاد «گلوبال فایر پاور» ارتش افغانستان از میان 137 ارتش دنیا در رده هفتاد و چهارم قرار گرفته است.

افغانستان در سال 2018 در فهرست این نهاد در رده هفتاد و یکم قرار داشت که با این حساب 4 پله سقوط کرده است.

بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی منتشر شده، ایالات متحده امریکا، روسیه و چین در سال 2019 سه قدرت برتر نظامی دنیا را تشکیل می‌دهند.

این بررسی همه ساله توسط نهاد گلوبال فایر منتشر می‌شود. این نهاد گفته است که از 50 متغیر برای بررسی وضعیت قدرت نظامی کشورها استفاده کرده است.

در گزارش این نهاد آمده است که علی‌رغم مصرف میلیاردها دالر برای ایجاد یک نیروی نظامی موثر در افغانستان، مبارزه در این کشور ادامه دارد و نیروی نظامی افغانستان موفق به شکست دادن دشمنان خود نشده است.

واکنش وزارت دفاع به گزارش سیگار؛ گزارش اشتباه است - اسپوتنیک افغانستان
واکنش وزارت دفاع به گزارش سیگار؛ گزارش اشتباه است

ارتش افغانستان در حالی ۴ پله در رده‌بندی جهانی قدرت نظامی کشورهای جهان سقوط کرده است که سال گذشته رییس‌جمهور غنی از جان باختن 28 هزار و 529 نیروی امنیتی از سال 2015 در افغانستان خبر داده بود.

براساس این رتبه‌بندی، هر کشوری که بتواند امتیازی نزدیک به صفر را به دست بیاورد دارای قدرت نظامی بالاتری است. 

در این گزارش از کشورهای هند، فرانسه، جاپان، کوریای جنوبی، بریتانیا، ترکیه و آلمان به ترتیب به عنوان چهارمین تا دهمین قدرت‌های برتر نظامی جهان نام برده شده‌است.

از میان همسایه‌های افغانستان در این گزارش از ایران به عنوان چهاردمین، پاکستان پانزدهمین، ازبیکستان چهل‌وهشتمین، ترکمنستان هفتاد و پنج‌مین و تاجیکستان نود و چهارمین رده‌بندی‌های نظامی جهان نام‌برده شده است.

در این گزارش ارتش بوتان به عنوان ضعیف ارتش دنیا در رده 137 قرار گرفته‌است.

در تهیه این فهرست توسط گلوبال فایر، علاوه بر تعداد سلاح‌ها، هواپیماها، کشتی‌ها و سایر ابزار نظامی، کیفیت سلاح‌ها نیز بررسی شده و همچنان عوامل جغرافیایی، جمعیتی و اقتصادی نیز در تهیه این فهرست، تاثیرگذار عنوان شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала