میلرخبر محدودسازی عملیات جنگی در افغانستان را رد کرد

© Wikipedia / Tech. Sgt. Sharida Jackson, U.S. Air Forceمیلر: درعملیات‌های امریکا در افغانستان هیچگونه تغییری نیامده است
میلر: درعملیات‌های امریکا در افغانستان هیچگونه تغییری نیامده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان، در یک خبرنامه گزارش "نیوز ویک: را درباره توقف عملیات‌های نیروهای امریکایی در برابر طالبان رد می‌کند و آن را بی بنیاد می‌خواند.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال اسکات میلر، فرمانده نیرو های نظامی ‌امریکا در افغانستان می‌گوید برای تغییر انجام عملیات‌های نظامی‌شان در افغانستان تا کنون هیچ دستوری دریافت نکرده اند.

فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان گزارش‌های نشر شده در باره توقف انجام عملیات‌های نیروهای امریکایی در برابر جنگجویان گروه طالبان را نادرست و بی‌بنیاد خواند. به گفته او، نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان تا کنون هیچ گونه دستوری برای تغییر صلاحیت‌ها وعملیات‌های شان در افغانستان دریافت نکرده اند.

نیروهای امریکایی درحالی این اظهارات را مطرح کرده اند که از این پیش، یک نشریه امریکایی «نیوز ویک» گزارش داده است که ایالات متحده امریکا دستور محدود شدن عملیات‌‌های نظامی ‌در برابر گروه طالبان را صادر کرده است.

در گزارش این نشریه آمده است که هم‌زمان با پایان دورهشتم گفت‌وگوها میان نماینده‌گان امریکا و گروه طالبان در قطر، عملیات نظامی نیروهای امریکایی در برابر جنگجویان طالبان به گونه قابل توجهی کاهش یافته است و یاهم متوقف شده اند.

در این گزارش به نقل از برخی از مقام‌های امریکایی گفته شده است که هدف از کاهش عملیات‌ها را در برابر طالبان آماده‌گی برای یک خروج بلقوه هزاران سربازان امریکایی از افغانستان است. 

با این حال، دگروال سانی لِگِت، یکی از سخنگویان نیروهای امریکایی در افغانستان نیز در صحبت با شماری از رسانه‌ها گفته است که این گزارش نادرست است و تا کنون هیچ دستوری دریافت نکرده اند که عملیات نظامی شان را در برابر جنگجویان گروه طالبان محدود بسازند.

این درحالی است که هشتمین دور گفت‌وگوها میان زلمی‌ خلیل‌زاد، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان و گروه طالبان در قطر روز گذشته (21 اسد) پایان یافته است. چنانچه دو طرف گفته اند، این دور گفت‌وگوها روی چگونه‌گی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و ارایه تضمین معتبر از سوی طالبان مبنی بر این که افغانستان دوباره به لانه تروریسم بدل نخواهد شد، متمرکز بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала