Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

حمایت یوفا از داوری یک زن در ابر جام اروپا

© Sputnik / Михаил Киреев /  مراجعه به بانک تصاویر فراپارت
فراپارت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) از انتخاب استفانی فراپارت برای قضاوت سوپر جام اروپا دفاع کرد.

به گزارش اسپوتنیک، تیم های فوتبال لیورپول(قهرمان لیگ قهرمانان اروپا) و چلسی(قهرمان لیگ اروپا) از ساعت ۲۳:١٥ به وقت كابل در استادیوم ودافون پارک استانبول با قضاوت استفانی فراپارت داور زن فرانسوی(اولین داور زنی که فینال یک رقایت مهم اروپایی را ویسل خواهد زد.) برای کسب ابرجام فوتبال اروپا با هم رقابت خواهند کرد.

در حالی که رسانه‌ها از این تصمیم تعجب کرده بودند و از یوفا انتقاد میکردند، روبرتو روزتی، رئیس کمیته داوران یوفا از این تصمیم حمایت کرد. او قضاوت یک دیدار از رقابت‌های لیگ فرانسه را بر عهده داشت و نشان داده است توانایی داوری فوتبال مردان را دارد. 

یوفا اعلام کرده است این داور تمامی تست‌های فیزیکی لازم برای داوران مرد را به خوبی پشت سر گذاشته است و انتخاب او کاملا درست بوده است و رسانه‌ها نیز صحبتی از جنسیت برای داور این دیدار نکردند.

روزتی همچنین عنوان کرد این داور از نظر ذهنی شرایط قوی دارد و از نظر فیزیکی نیز شباهت زیادی به داوری مردان دارد و به همین خاطر مشکلی برای قضاوت در این دیدار نخواهد داشت.

فراپار همچنین درباره احساسش از قضاوت در این بازی گفت: خیلی خوشحالم و البته اولین بار نیست قضاوت بازی مردان را بر عهده دارم. فوتبال همان است و فرقی ندارد و فقط نحوه بازی کردن متفاوت است. الان خیلی معروف‌تر از قبل شده‌ام. داوری یکسان است و ترسی از بابت حضور در این دیدار ندارم.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала