دانش: مذاکرات حکومت و طالبان پس از انتخابات از سر گرفته می‌شود

© Photo / 2vpo / 2vpo دانش: مذاکرات حکومت و طالبان پس از انتخابات از سر گرفته می‌شود
 دانش: مذاکرات حکومت و طالبان پس از انتخابات از سر گرفته می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرور دانش: گفت‌وگوها میان حکومت افغانستان و طالبان، پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری از سر گرفته می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، در آستانۀ امضای احتمالی توافق صلح میان امریکا و طالبان، سرور دانش، معاون دوم رییس‌جمهور غنی اما می‌گوید که قرار است گفت‌وگوها میان حکومت افغانستان و طالبان، پس از ششم ماه میزان (برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری) از سر گرفته شوند.

در یک اعلامیه‌یی که از سوی دفتر رسانه‌‎های معاونیت دوم ریاست‌جمهوری نشر شده، از زبان آقای دانش آمده‌است که گفت‌وگوها میان امریکا و طالبان تکمیل شده‌است.

سرور دانش، گفته‌است که هنوز دربارۀ جگونگی نظام سیاسی افغانستان، قانون اساسی و موارد مربوط به دولت افغانستان هنوز با طالبان بحث نشده‌است.

در این اعلامیه آمده‌است: «میان نماینده ویژه امریکا وطالبان صرف بحث‌های مرتبط میان دو طرف انجام شده و بحث چگونگی نظام سیاسی کشور، قانون اساسی و موارد مربوط به دولت افغانستان، هنوز با طرف طالبان صحبت نشده و دولت افغانستان در این مورد طرف مذاکره است».

معاون دوم رییس‌جمهور، هم‌چنان گفته‌است که توافق صلح با طالبان باید منجر به ثبات دایمی در افغانستان شود: «مردم صلحی انتظار دارند که منجر به عزت مردم افغانستان، امنیت و ثبات پایدار، موجب حفظ آزادی‌های بدست آمده و دست‌آوردهای هجده ساله باشد».

این گفته‌ها در حالی ابراز می‌شوند که گفت‌وگوهای دور هشتم ایالات متحده و طالبان، هفتۀ پیش انجام شد و زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان برای درمیان گذاشتن جزئیات این گفت‌وگوها با مقام‌های امریکایی، به واشنگتن رفته‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала