سفر در جهان میلیاردرها

CC BY-SA 3.0 / Daniel Fišer / Villa Tugendhatسفر در جهان میلیاردرها
سفر در جهان میلیاردرها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مارک تسوکربرگ، جیک ما، جورجو ارمانی، الیکو دانگوتی... چه کسی در واقع میلیاردران معاصر را می شناسد؟ دنیای مردم فوق العاده ثروتمند – اجتماع کوچک عجیب و غریب است که در آن درباریان چسپیده به تجمل، تاجران ذرنگ از نظر فناوری، الیگارشی روسی، وارثان ثروتمند سعودی و سرمایه داران چینی با خواست های امپراطوری در پهلوی هم قرار دارند.

میری بیاتریس بودی (Marie-Béatrice Baudet) در مقاله خود در نشریه Le Monde (فرانسه) در ادامه می نویسد، دوک دوچیزل در دوران لویی پانزدهم به کسانی که از تجمل پرستی در کاخ ویرسال شکایت میکردند، می گفت:" پول چه اهمیتی دارد، اگر آنها هیچ ارزش ندارند". سفر خود را در دنیای ثروتمندترین اشخاص در روی زمین با مسلح شدن با همین گفته خردمندانه از مومبای آغاز میکنیم، جای که موکیش امبانی، ثروتمندترین شخص در هند که دارایی او 54 میلیارد دالر ارزیابی میشود، زندگی میکند. امسال او در مقام یازدهم در فهرست 500 میلیاردر عمده جهان به اساس «بلومبرگ» قرار گرفته است. این سرمایه دار در عمارت بلند منزل 27 طبقه یی زندگی میکند که میتواند با آسمان خراش های پاریس در محله تجارتی دیفنیس همسری کند.

  دیدار بانوی اول با یک سرمایه دار یهودی - اسپوتنیک افغانستان
دیدار بانوی اول با سرمایه داران یهودی

در شش طبقه اولی دو صد موتر لکس قرار دارند که در جمله آنها بیرگوتی، فراری و لامبرجینی و رولس-رویس شامل می باشند. ده ها متر بالا 29 اتاق خواب، سینما، حوض المپیک، فیتنس سنتر و سه میدان هلیکوپتر در بام قرار دارند. جز عمده که مهمانان را حیرت زده می سازند، این پروانه های در حال پرواز در آسانسورهای مقر می باشند که 600 نفر بر آنها نظارت مینمایند.

حالا به بحر منجمد شمالی در قایق که صاحب آن روس می باشد، سفر میکنیم. در سانتروفی مالک روسی به مهمانان مشروب با توته های یخ در گیلاس سفارش میکرد و وقتیکه یخ آب میشد، آب رنگ مقبول آبی کسب میکرد.

به اساس فهرست «بلومبرگ» در جمله سه ثروتمند بزرگ جهان اسامی آشنای بنیانگذار «امازون» جیفری بیزوس (Jeff Bezos، با 119 میلیارد دالر)، بیل گیتس (Bill Gates) و بیرنار ارنو (Bernard Arnault) از برکت سهام «مایکروسوفت» و LVMH قرار دارند.

در صفحات ده ها اسامی دیگر مارک تسوکربرگ (Mark Zuckerberg)، Warren Buffett ، François Pinault ، رومان ابراموویچ، Françoise Bettencourt، سیلوی بیرلوسکونی (Silvio Berlusconi) جیک ما، جورجو ارمانی (Giorgio Armani)، الیکو دانگوتی... و غیره نیز یافت شده اند.

بریتانیا دارایی های سرمایه داران خارجی را ضبط (توقیف) میکند - اسپوتنیک افغانستان
بریتانیا دارایی های سرمایه داران خارجی را ضبط (توقیف) میکند

بزرگترین متشبث 62-ساله در گردهمایی اقتصادی افریقا در ابیجان در اپریل سال 2019 معلومات داد:« یک روز من چک 10 میلیون دالر امضا کردم و پول ها را به خانه آوردم و به آنها نگاه میکردم. آنگاه من با خود گفتم:" بلی، حالا من پول دارم". وقتیکه شما آغاز میکنید، اولین میلیون ها بسیار مهم اند، اما بعداً ارقام کمتر چیزی میگویند».

در جمله اسامی 500 سرمایه دار که اکثراً روی زبان ها اند، نمایندگان پنجاه کشور شامل می باشند. در آنجا بیشتر کسانی شامل اند که بالاتر از 40 سال عمر دارند. «پول های کهنه» از نفت، معادن و کارخانجات در پهلوی «پول های نو» انترنت قرار دارند که نماینده عمده آنها را میتوان مارک تسوکربرگ محسوب نمود.

قابل تذکر است که انگیزه های شگفت انگیز برخی میلیاردران را به خرج کردن دیوانه وار پول جهت یک توته از رویاهای خود وادار می سازد. یک مشتری ناشناس یک ساعت پل رولکس دیتون Paul Newman را در حراج با قیمت 17.8 میلیون دالر خریداری کرد که ریکارد جهانی قایم نمود. آن را در سال 1969 همسرش جوآن وودوارد (Joanne Woodward) زمان هدیه داده بود، وقتیکه او نقش موتردوانی در فلم «برندگان» بازی میكرد.

چهار سال قبل در حراج در باوری-هیلز دوستدار مرلین مانرو (Marilyn Monroe) در بدل پیراهن افسانوی او 6،5 میلیون دالر پرداخت کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала