Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ليورپول - چلسي؛ فينال تمام انگليسي ديگر در استانبول

© Sputnik / Михаил Киреев /  مراجعه به بانک تصاویر سوپر جام اروپا
سوپر جام اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قهرمانان فصل گذشته لیگ قهرمانان و لیگ اروپا برای انتخاب قهرمان سوپر جام اروپا با هم جدال خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، تیم های فوتبال لیورپول(قهرمان لیگ قهرمانان اروپا) و چلسی(قهرمان لیگ اروپا) از ساعت ۲۳:١٥ به وقت كابل در استادیوم ودافون پارک استانبول با قضاوت استفانی فراپارت داور زن فرانسوی(اولین داور زنی که فینال یک رقایت مهم اروپایی را ویسل خواهد زد.) برای کسب ابرجام فوتبال اروپا با هم رقابت خواهند کرد.

ليورپول

تیم فوتبال لیورپول با سرمربی‌گری یورگن کلوپ آلمانی که از زمان آمدنش انقلابی در تیم مرسی‌سایدی ایجاد کرده در دو فصل گذشته موفق ترین تیم قاره سبز بوده است. آنها در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ هم در فينال به تجربه رئال‌ مادرید زیدان باختند و قهرماني را از دست دادند. اما آنها در نهايت فصل گذشته پس از ۱۴ سال قهرمانی خاطره‌انگیزی در چمپیونس لیگ کسب کرده‌اند.
ليورپول همچنین حدود دو فصل می‌شود دوباره به تایتل ریس(مسابقه قهرمانی) لیگ برتر انگلیس برگشته و امیدوار است با پیروزی برابر چلسی فرانک لمپارد بی‌تجربه اما محبوب در رقابت سوپر جام، قهرمان این رقابت مهم فوتبال باشگاهی اروپا شوند تا در فصل آتی نیز به افتخار آفرینی های خود در انگلیس و اروپا ادامه دهند.

استانبول شهری خوشایند برای لیورپول و هوادارانش است، چرا که فینال دراماتیک سال 2005 لیگ قهرمانان اروپال درین شهر رقم خورده است.

آلیسون دروازه بان لیورپول به دلیل مصد.میت غایب اصلی و قطعی لیورپول در این دیدار خواهد بود، و آدریان جای  اور را درون ئروازه لک لک ها خواهد گرفت.

چلسي

اما در آن‌سو چلسی فرانک لمپارد که هیچ تجربه‌ای در سطح اول فوتبال اروپا در عرصه‌ی مربی‌گری ندارد و در بازی ابتدایی این فصل لیگ برتر انگلیس نیز با نتیجه بزرگ ۴-۰ مغلوب یونایتد شدند به امید محبوبیت لمپارد و اینکه به زیدان ثانوی تبدیل شود پا به عرصه رقابت ابر جام اروپا می‌گذارند.
چلسی فصل گذشته که قهرمان یورو لیگ شد، سرمربی با تجربه‌ای چون ساری را روی نیمکت داشت و حداقل از لحاظ تجربه ساری بر لمپارد برتری دارد، اما هرگز اعتماد و محبوبیتی که فرانکی در استمفورد بریج داشته و دارد را نخواهد داشت.

فرانک لمپارد به عنوان بازیکن  با چلسی دو بار در بازی سوپر جام اروپا در سال های 2012 و 2013 جاغضر بوده که هر دو بار چلسی بازی را واگذار کرده است.

انگولو کانته هم از چلسی مصدومیت جزیی در بازی برابر منچستریونایتد برداشته است و وضعیت او نیاز به ارزیابی خواهد داشت.

این دو تیم در مجموع ۱۷۲ بار با هم دیدار کردند که ۷۲ پیروزی برای لیورپول و ۵۹ برد برای چلسی بدست آمده است و ۴۱ بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.
حال باید دید کدام تیم قهرمان قهرمانان خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала