ممنوعیت حمل برخی مدل های لب تاپ مک بوک در پروازهای امریکا

© Fotolia / SkyLineممنوعیت حمل برخی مدل های لب تاپ مک بوک در پروازهای امریکا
ممنوعیت حمل برخی مدل های لب تاپ مک بوک در پروازهای امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره فدرال هوانوردی امریکا با صدور دستورالعملی به همراه بردن لپ تاپ های 15 اینچی مک بوک پرو 2015 را در هواپیماها ممنوع کرد.

به گزارش اسپوتنیک نقل از هیل، علت این مساله نقص باتری های لپ تاپ های مذکور است که ممکن است موجب گرم شد بیش از حد آنها و حتی وقوع آتش سوزی شود.

اپل که خود از این موضوع مطلع است در ماه جون از مالکان لپ تاپ های یادشده خواسته بود تا هر چه سریع تر برای تعویض رایگان باتری های آن اقدام کنند. این مشکل به خصوص در مورد لپ تاپ هایی که حد فاصل سپتامبر 2015 تا فبروری 2017 تولید شده اند، جدی تر است.

قبل از صدور اطلاعیه هشدار اداره فدرال هوانوردی امریکا، برخی شرکت های هواپیمایی این کشور به طور مستقل دستورالعمل هایی برای ممنوع کردن ورود مک بوک پروهای 15 اینچی 2015 صادر کرده بودند.

چهار شرکت هواپیمایی در انگلیس، ایتالیا و کانادا هم ممنوعیت مشابهی را اعمال کرده اند.

اپل در حال آماده شدن برای فرار از چین است - اسپوتنیک افغانستان
اپل در حال آماده شدن برای فرار از چین است

در ادامه اعلامیه گفته شده در صورتی که مسافر باتری معیوب مک بوک پرو خود را تعویض کند، به او اجازه سوار شدن به هواپیما داده می شود. اپل تعویض باتری معیوب مک بوک پرو را به طور رایگان انجام می دهد.

چهار ایرلاین در انگلستان، ایتالیا و کانادا که با شرکت باربری Total Cargo Enterprise همکاری می کنند نیز ممنوعیت به همراه آوردن مک بوک پرو را اعمال کرده اند. این شرکت باربری شرکت اعلام کرده مک بوک پرو در هیچ یک از ایرلاین های همکار مجوز ورود به داخل هواپیما را نداشته و پرسنل این شرکت جلوی مسافران را هنگام رد شدن از گیت خواهند گرفت.

برای جمع آوری مک بوک پروهایی که باتری معیوب داشته و بین سپتامبر 2015 و فبروری 2017 فروخته شده بودند، فراخوان داد. کمپانی کوپرتینوییدر فراخوان خود گفته بود باتری این لپ تاپ ها از مشکل داغ شدن بیش از حد رنج برده و خطرناک هستند.

این اولین دفعه ای نیست که مسافران از به همراه آوردن دیوایس معیوب به داخل هواپیما منع می شوند. سال 2016 پس از گزارشات متعددی که از آتش گرفتن باتری گلکسی نوت 7 منتشر شد، ایرلاین ها به مسافرینی که این تبلت را همراه داشتند اجازه سوار شدن به هواپیما را نمی دادند.

دارندگان مک بوک پرو مدل سال 2015 می توانند با رفتن به سایت اپل و وارد کردن شماره سریال لپ تاپ خود از سالم بودن باتری آن اطمینان حاصل کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала