طالبان: با امضای توافقنامه صلح انتخابات به تعویق می‌افتد

© Sputnik / PM طالبان: با امضای توافقنامه صلح انتخابات به تعویق می‌افتد
 طالبان: با امضای توافقنامه صلح انتخابات به تعویق می‌افتد   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع نزدیک به طالبان، از احتمال به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری و آغاز مذاکرات این گروه با دولت پس از امضای توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان خبر می دهند.

به گزارش اسپوتنیک، سید اکبر آغا عضو پیشین گروه طالبان در صحبت با رساه های خبری ابراز داشت، تمام موارد اختلافی در گفتگو میان مقام‌های امریکایی و گروه طالبان حل شده و توافقنامه نهایی تا 10 روز آینده در یکی از کشورهای اورپایی میان دو طرف به امضا خواهد رسید.

این عضو طالبان بیان داشت، هم اکنون دوطرف مذاکره بر سر تعیین زمان و مکان امضای این توافقنامه رای زنی دارند و به احتمال قوی توافقنامه صلح در ناروی یا آلمان با حضور ناظران بین المللی امضا  خواهد شد.

زلمی خلیلزاد  - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد از حصول نتایج "عالی" در هشتمین دور مذاکرات با طالبان خبر داد

به گفته او، با امضای این توافق نامه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به تعویق می‌افتد و مذاکرات رسمی میان دولت افغانستان و طالبان آغاز خواهد شد.

این در حالی است که پیش از این دولت افغانستان بر برگزاری به موقع انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرده است.

رییس جمهور غنی دو روز پیش اعلام کرد که حکومت وحدت ملی در آخرین روزهای پایان قانونی دوره‌اش قرار دارد و بناً برگزاری انتخابات در زمان از قبل تعیین شده آن(ششم میزان) یک امر حتمی است.

او گفت: "آیا یک حکومت ضعیف صلح کرده می‌تواند؟ آیا یک حکومت که در آخرین مرحله مدت قانونی‌اش باشد تصامیم سخت را گرفته می‌تواند؟ صلح قاطعیت و صلاحیت می‌خواهد."

با این وجود، مسوولان در کمیسیون انتخابات نیز بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان تاکید دارند.

اما، گفته می‌شود زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان نیز به روند صلح نسبت به انتخابات اولویت می‌دهد.

آقای خلیلزاد همزمان با پایان دور هشتم مذاکراتش با طالبان در روزهای عید قربان، ابراز امیدواری کرد که این آخرین عیدی باشد که مردم افغانستان در جنگ تجلیل می‌کنند..

با آنکه حدود 15 روز از آغاز رسمی کاروزارهای انتخابات ریاست جمهوری می گذرد؛ اما بسیاری از نامزدان رسماً کمپاین‌های انتخاباتی شان را آغاز نکرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала