عمران خان به کشمیر رفت

© AP Photo / Alexei Druzhininعمران خان به کشمیر رفت
عمران خان به کشمیر رفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در میان تنش‌های کنونی پاکستان و هند، عمران خان، نخست وزیر پاکستان امروز چهارشنبه به بخشی از کشمیر که تحت کنترل این کشور قرار دارد، سفر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سفر امروز عمران خان، نخست وزیر پاکستان به منطقه کشمیر به منظور گرامیداشت از روز استقلال پاکستان انجام شد.

سفر عمران خان به کشمیر یک روز پس از آن انجام می‌شود که پاکستان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت به منظور گفت‌وگو در خصوص «اقدامات غیرقانونی هند» شده بود.

عمران خان در سخنانی متعهد شد از مبارزاتی که در منطقه کشمیر (تحت کنترل هند) به منظور تعیین سرنوشت صورت می‌گیرد، حمایت کند.

عمران خان  - اسپوتنیک افغانستان
هشدار عمران خان: جنگ میان هند و پاکستان جهانی است

عمران خان گفت: ما در جنگ با هند نیستیم؛ اما مخالف ایدئولوژی آن‌ها هستیم. لغو ماده 370(قانون اساسی هند) اشتباهی راهبردی از سوی نارندرا مودی، نخست وزیر هند به حساب می‌آید.

هند وضعیت خودمختاری در کشمیر را لغو کرده و براساس تصمیم دولت هند، ایالت جامو و کشمیر دیگر حق تصویب قوانین داخلی خود را ندارد و غیر کشمیری‌ها می‌توانند در این ایالت زمین و مستغلات بخرند. با اعلام لغو این امتیازات، خطوط تلفن ، اینترنت و شبکه های تلویزیونی در ایالت جامو و کشمیر قطع شده است و دولت هند محدودیت‌هایی برای رفت و آمد و تجمعات اعمال کرده است.

هند، پاکستان و چین هرکدام بخشی از منطقه کشمیر را که اکثریت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، تحت کنترل خود دارند. روابط دیپلماتیک میان دهلی نو و اسلام آباد پس از آن تنش آلود شد که دولت هند بطور غیرمنتظره‌ «وضعیت ویژه» ایالت جامو و کشمیر را لغو کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала