مشورت امریکا با متحدان آسیایی در مورد استقرار راکت ها ی امریکایی در منطقه آسیا

© Photo / Public domain/U.S. Navy/Ronald Gutridge مذاکرات امریکا و متحدان آسیایی در مورد استقرار راکت ها در منطقه آسیا – اقیانوسیه
 مذاکرات امریکا و متحدان آسیایی در مورد استقرار راکت ها در منطقه آسیا – اقیانوسیه  
 
 
 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه امریکا از تصمیم این کشور برای مشورت با شرکای آسیایی آن به منظور استقرار راکت های میان‌برد در منطقه آسیا-اقیانوسیه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، آندره تامپسون، معاون وزیر خارجه امریکا در امور کنترل سلاح و امور امنیت بین‌المللی، از رایزنی‌های این کشور با شرکای خود در خصوص برنامه استقرار راکت های امریکایی میان‌برد در منطقه آسیا-اقیانوسیه خبر داد.

تاپسون گفت تصمیم‌گیری در خصوص پذیرفتن میزبانی این موشک‌ها به دولت‌های کشور‌های منطقه بستگی دارد. او افزود: «این یک تصمیم حاکمیتی است که سران آن دولت‌ها اتخاذ می‌کنند. هر تصمیمی که برای منطقه گرفته شود با مشورت متحدانمان در منطقه اتخاذ خواهد شد. تصمیم یک جانبه امریکا نخواهد بود».

تامپسون مدعی شد تصمیم امریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد پاسخی مثبت را از سوی متحدان و شرکای این کشور در پی داشته است. او گفت «نه تنها شرکای هند- اقیانوس آرام بلکه تمامی شرکای ناتو، از سراسر جهان واکنش مثبت به آن داشتند».

در دوم آگست امسال، امریکا رسما از پیمان منع راکت های هسته‌ای میان‌برد به  بهانه اینکه روسیه این پیمان را نقض کرده است خارج شد. با این حال، روسیه همچنان اصرار دارد راکت های این کشور در چارچوب این توافق بوده و هیچ تخطی از این پیمان از سوی این کشور صورت نگرفته است.

 پیمان INF در سال 1987 امضا شد و به موجب آن هر دو کشور ملزم شدند راکت های کروز و بالستیک زمینی با برد 500 تا 5500 کیلومتر خود را از میان ببرند و تخنیک آن را توسعه ندهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала