Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

چهارمین قهرمانی سوپرجام اروپا به تالار افتخارات لیورپول اضافه شد

© AP Photo / Felipe DanaLiverpool's players celebrate with the trophy after winning the Champions League final soccer match between Tottenham Hotspur and Liverpool at the Wanda Metropolitano Stadium in Madrid, Sunday, June 2, 2019. Liverpool won 2-0.
Liverpool's players celebrate with the trophy after winning the Champions League final soccer match between Tottenham Hotspur and Liverpool at the Wanda Metropolitano Stadium in Madrid, Sunday, June 2, 2019. Liverpool won 2-0. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لیورپول، فاتح لیگ قهرمانان فوتبال اروپا، گذشته با شکست چلسی در ضربات پنالتی برای چهارمین‌بار قهرمان سوپرجام اروپا شد.

به گزارش اسپوتنیک، دیدار سوپرجام اروپا شب گذشته در استانبول ترکیه میان تیم‌های لیورپول، قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان و چلسی، فاتح لیگ اروپا در فصل 19-2018 برگزار شد. این بازی پس از تساوی 2 - 2 در وقت‌های معمول و اضافه، با پیروزی 5 بر 4 لیورپول در ضربات پنالتی خاتمه یافت.

سوپر جام اروپا - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
ترکیب لیورپول و چلسی اعلام شد

دو تیم در وقت عادی و اضافی به نتیجه دو بر دو دست یافتند و در نهایت لیورپول بازی را 5 – 4  در ضربات پنالتی برد. نخست این چلسی بود که در دقیقه 36 توسط اولیویه ژیرو به گل رسید. نیمه نخست با همین یک گل و با پیروزی چلسی به پایان رسید، اما شاگردان کلوپ در نیمه دوم خیلی زود گل خورده را جبران کرده و سادیو مانه بود که در دقیقه 48 به گل رسید. پس از این گل دو تیم موقعیت‌های خود را یکی پس از دیگری به هدر دادند تا با پایان 90 دقیقه، کار به وقت‌های اضافی کشیده شود، جایی که سادیو مانه دومین گل خود و تیمش را در دقیقه 95 به ثمر رساند. نگرانی هواداران چلسی اما خیلی طول نکشید، چرا که داور با یک تصمیم بحث برانگیز، ‌نقطه پنالتی را به نشانه خطای دروازه‌بان لیورپول نشان داد تا آبی‌های لندن توسط جورجینیو در دقیقه 101 کار را به تساوی بکشانند.

این پیروزی برای لیورپول دو ماه پس از آن به دست می آید که یورگن کلوپ نخستین عنوان قهرمانی خود را به عنوان مربی لیورپول به دست آورده بود. این تیم در آن زمان با نتیجه دو بر صفر تاتنهام را در فینال لیگ قهرمانان شکست داد.

در تحولی بی سابقه داوری این بازی را خانم استفانی فراپار داور ۳۵ ساله فرانسوی به عهده داشت. خانم فراپار قبلا با قضاوت مسابقه آمیان و استراسبورگ اولین داور زنی شده بود که در لیگ دسته اول فوتبال فرانسه داوری کرده و نامش در فهرست داوران فصل بعد این مسابقات نیز قرار دارد.

این یازدهمین دیدار لیورپول و چلسی در مسابقات اروپایی بود که محصول آن پنج تساوی و سه پیروزی بر هر یک بوده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала