درخواست چين براى برگزارى نشست شوراى امنيت درباره كشمير

© REUTERS / Mike Segarدرخواست چين براى برگزارى نشست شوراى امنيت درباره كشمير
درخواست چين براى برگزارى نشست شوراى امنيت درباره كشمير - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین به عنوان عضو دایمی شورای امنیت سازمان ملل متحد از درخواست پاکستان مبنی بر برگزاری نشست شورای امنیت این سازمان درباره وضعیت ایالت جامو و کشمیر هند، حمایت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، چین به شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشنهاد نموده است تا این موضوع در چوکات رایزنی‌های پشت درهای بسته، به تاریخ ۱۵ یا ۱۶ اگست به بحث گرفته شود.

در مکتوب آمده است: "چین از شورای امنیت درخواست می‌کند تا رایزنی‌های بسته درمورد «مسئله هند و پاکستان» را در نیمه دوم روز ۱۵ اگست و یا صبح ۱۶ اگست برگزار کند و همچنان برای ارایه گزارش درمورد وضعیت جامو و کشمیر نماینده اداره مسائل سیاسی و مسائل ایجاد صلح و همچنان نماینده ماموریت‌های صلح‌آفرین را دعوت کند".

منازعه در کشمیر به مثابه تلاش انتقام گیری در کابل - اسپوتنیک افغانستان
منازعه در کشمیر به مثابه تلاش انتقام گیری در کابل

بدین ترتیب، چین از درخواست پاکستان که در آغاز هفته جاری به شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر بحث روی این موضوع، فرستاده شده بود، حمایت کرده است.

به تاریخ ۵ اگست دهلی جدید تصمیم‌اش را مبنی بر لغو ایالت جامو و کشمیر و ایجاد دو واحد دولتی اتحادی که حقوق شان کمتر از یک ایالت می‌باشد، اعلام کرد. این تصمیم هند با مخالفت جدی پاکستان مواجه شد.

قبل از این گزارش شده بود که پس از ارایه لایحه مبنی بر لغو وضعیت خاص کشمیر به پارلمان هند، ارتش هند به حالت آماده باش درآمده است.

پیشنهاد لغو این ماده قانون اساسی هند را امیت شاه، وزیر داخله هند ارایه کرده است.

به گفته وی، این ماده قانون اساسی باعث شده است تا باشندگان جامو و کشمیر "گرسنه بمانند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала