روزنامه بریتانیایی از جنایات جدید چین علیه مسلمانان پرده برداشت

© AFP 2023 / Benjamin Haasروزنامه بریتانیایی از جنایات جدید چین علیه مسلمانان پرده برداشت
روزنامه بریتانیایی از جنایات جدید چین علیه مسلمانان پرده برداشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه انگلیسی‌زبان «ایندیپندنت» در گزارشی اعلام کرد که مقامات چینی زنان مسلمان اویغور را در بازداشتگاه‌ها نازا می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه ایندیپندنت در گزارشی به وضعیت زنان مسلمان اویغور در اردوگاه‌های چین پرداخت و نوشت: «گلبهار گالیلوا»، یکی از زنان مسلمان اویغور است که بیش از یک‌ سال است به دست مقامات چینی به مراکز توانبخشی منطقه سین‌کیانگ واقع در غرب چین منتقل شده است. به گفته او، مقامات چینی هر ازچندگاهی، به مسلمانان اویغور آمپول‌هایی تزریق می‌کردند.

انتقاد از چین - اسپوتنیک افغانستان
بیش از 22 کشور رفتار چین را با ایغورهای مسلمان محکوم کردند

گالیلوا 54 ساله، به شبکه فرانس 24 گفت: ما مجبور بودیم که در اردوگاه، دست خود را از شکاف کوچکِ در به بیرون برده و آمپولی دریافت کنیم. پس از مدتی متوجه شدیم که در اثر این تزریق‌ها نازا شده‌ایم.

وی افزود: من به همراه 50 زن دیگر، همه وقت خود را در زندان و در سلولی بسیار کوچک به سر می‌بردیم؛ آنها ما را همچون تکه گوشتی در این سلول انداخته بودند.

روزنامه «ایندیپندنت» به داستان مشابهی از یک زن مسلمان دیگر اشاره کرد و نوشت: «مهری‌گل تورسون»، 30 ساله در گفت‌وگوی ویدئویی با سازمان عفو بین‌الملل در توکیو گفته‌ که اکنون در تبعید در امریکا به سر می‌برد، اما زمانی که در سال 2017 در یکی از بازداشتگاه‌های چین زندانی بود، به او داروهای گیاهی و تزریقی می‌دادند تا او را نازا کنند.

وی افزود: پس از گذشت یک هفته از تزریق این داروها بیمار شده و حافظه خود را از دست دادم. تا این‌که پس از 14 ماه و پس از آن‌که برای آنها مسجل شد من بیمار روانی هستم، مرا آزاد کردند. پس از آن داکتران امریکایی به من اطلاع دادند که نازا شده‌ام. 
این روزنامه در پایان اشاره کرد: اعتراضات جهانی نسبت به رفتار نژادپرستانه چین با اقلیت‌های مذهبی بی‌تأثیر است و با وجود این اعتراضات، چین در هفته گذشته باز هم به تعداد بازداشتگاه‌های مخفی خود افزوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала