کشف تصویر زیر نقاشی معروف «بانوی صخره‌ها» داوینچی

© AFP 2023 / Jacques Demarthonکشف تصویر زیر نقاشی معروف «بانوی صخره‌ها» داوینچی
کشف تصویر زیر نقاشی معروف «بانوی صخره‌ها» داوینچی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از 500 سال از نقاشی «بانوی صخره‌ها» دانشمندان چندین پیشطرح و چاپ دست‌ داوینچی را در لایه‌های رنگ این نقاشی کشف کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی‌ان‌ان، 500 سال می‌گذرد از نقاشی معروف «بانوی صخره‌ها» لئوناردو دا وینچی می‌گذرد. دانشمندان چندین پیطرح و چاپ دست‌ این نقاش معروف را در لایه‌های رنگ این نقاشی (بانوی صخره‌ها) کشف کردند.

همانطور که می‌دانید در جهان دو نقاشی با عنوان «بانوی صخره‌ها» وجود دارد که تقریباً از نظر ترکیب‌بندی از یکدیگر تفاوت ندارند. یکی از این نقاشی‌ها در پاریس و دیگر آن در لندن می‌باشند.

یک تحلیل عملی از این نقاشی که توسط دانشمندان در بریتانیا انجام شد، نشان داده می‌شود که داوینچی از ترکیب اصلی این نقاشی امتناع ورزیده است.

این نقاش معروف در نقاشی خود چرخش سرنوزاد را تغییر داده تا آن را در پروفایل نشان دهد. او همچنان شماری از حلقه‌های موی‌ها آنرا را حذف کرده است. در ابتدا پرسوناژ در بالا نقاشی قرار داشتند فرشته از بالا به طرف عیسی تماشا می‌کند، اما در نقاشی کنونی فرشته در کنار عیسی کوچک نشسته و او را در آغوش گرفته است.

تصویر‌ها به لطف رنگ‌های پاک شده که حاوی زینک بوده کشف شد. زینک در جریان تجریه و تحلیل فلورسانس اشعه ایکس نمایان شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала