فشار عراق بر اردن برای تحویل دادن دختر صدام

© AFP 2023 / KHALED FAZAA فشار عراق بر اردن برای تحویل دادن دختر صدام
 فشار عراق بر اردن برای تحویل دادن دختر صدام - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بغداد پایتخت اردن را تحت فشار گذاشته تا مخالفان این کشور و در راس آنها دختر صدام را تحویل این کشور دهد.

روزنامه عکاظ چاپ عربستان امروز (پنج‌شنبه 24اسد) به نقل از برخی منابع نوشت، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در پارلمان با یک بحران سیاسی علیه روابط اردن-عراق مواجه است.

این روزنامه عربستانی مدعی شد، فراکسیون‌های سیاسی پارلمان عراق تلاش‌هایی را در راستای اعمال فشار بر اردن جهت تحویل مخالفان عراقی و در راس آنها رغد دختر صدام، رهبر سابق عراق انجام می‌دهند.

جسد صدام حسین مفقود شد - اسپوتنیک افغانستان
جسد صدام حسین مفقود شد

این روزنامه به نقل از منابع یاد شده تاکید کرد: برخی فراکسیون‌های سیاسی پارلمان عراق تلاش می‌کنند مساله چهره‌های تحت تعقیب عراق در اردن را با پرونده‌های تجاری میان دو کشور درآمیزند اما دولت عراق مخالف ارتباط دادن این مساله با پرونده‌های تجاری و اقتصادی است.

عکاظ افزود، برخی فراکسیون‌های سیاسی مدت‌هاست تلاش می‌کنند این مسایل را به یکدیگر ربط دهند و هدف اول آنها از این فشارها نیز احتمالا ناکام گذاشتن هرگونه روابط نزدیک و جدی عربی میان عراق و همسایگانش است.

به نوشته عکاظ، بغداد با هرگونه سیاسی کردن روابط تجاری و اقتصادی عراق و اردن مخالفت کرد و طبق گفته‌های منابع دولتی، عمان نیز مخالفت خود را با هرگونه اخاذی سیاسی علیه حاکمیت اردن اعلام و تاکید کرد، غیرممکن است امان که میزبان حدود نیم میلیون عراقی از جمله برخی مخالفان حضور نیروهای امریکایی در عراق و روند سیاسی است، اجازه دهد در برابر هرگونه فشاری تسلیم شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала