پدرام: گفتگوهای صلح خارج از چوکات حکومت فدرال مورد قبول ما نیست

© Sputnik / JAK / JAKلطیف پدرام رهبر کنگرهٔ ملی و نماینده مردم بدخشان در پارلمان
لطیف پدرام رهبر کنگرهٔ ملی و نماینده مردم بدخشان در پارلمان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالطیف پدرام نامزد انتخابات ریاست جمهوری نسبت به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ابراز تردید نموده می گوید که در انتخابات دیگران برای ما تصمیم می گیرند. اما صلح خارج از چوکات حکومت فدرال برای ما قابل قبول نیست.

به گزارش اسپوتنیک،عبدالطیف پدرام رهبر تکت انتخاباتی «آزادی، عدالت و امنیت» امروز (پنجشنبه، 24 اسد) در نخستین کمپاین انتخاباتی خود که در کابل برگزار نموده با انتقاد از برنامه های سایر نامزدان انتخابات ریاست جمهوری گفت که در انتخابات استقلال کامل وجود ندارد و دیگران برای ما تصمیم می گیرند.

پدرام با آغاز کمپاین انتخاباتی‌اش می‌گوید که گفتگوهای صلح زمانی برای او قابل قبول است که درچارچوب حکومت فدرالی باشد.

پدرام هم چنان با بیان کلمه «اگر» نسبت به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ابراز تردید نموده و افزود :« انتخابات در وضعیتی برگزار می شود، اگر بشود که کشور ما در اشغال بیگانه است و دیگران در مورد تصمیم میگیرند نه خود ما و این یعنی عدم استقلال».

لطیف پدرام رهبر کنگرهٔ ملی و نماینده مردم بدخشان در پارلمان - اسپوتنیک افغانستان
پدرام: اگر مداخله خارجی ها نباشد به کرسی ریاست جمهوری می رسم

آقای پدرام با بیان اینکه ما امروز استقلال نداریم، پیرمردان و زنان افغان مورد تجاوز امریکایی‌ها قرار می‌گیرند، وابستگی حکومت را به حضور امریکایی‌ها شرم آور خواند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌های انتخاباتی خود را متفاوت از دیگر نامزدان خواند و گفت: «تیم ما خواستار یک جمهوری اسلامی فدرالی که تضمین کننده حقوق تمام اتباع افغانستان به شکل یکسان می باشد، هستند که با هیچ تبعیضی(قومی، سمتی، لسانی و مذهبی) باور نداشته همه اینها را نفی می‌کند.»

وی با بیان اینکه او دولت و ملت سازی را با احترام حقوق دیگران ایجاد خواهد کرد افزود که حکومت کنونی، درحال ادغام اجباری اقوام دیگر با یک قوم خاص است؛ ولی این کار درحقیقت به معنی نا بودی و به حاشیه کشانیدن دیگر اقوام است نه برابری و مساوات.

پدرام افزود :«چرا حکومت ما در قبال وقایع کشمیر خاموش است، آنچه مودی در کشمیر انجام داد، ستم واضح بر مسلمانان است، جنگ هند و پاکستان بر علاوه جنگ منافع جنگ اسلام رادیکالیسم و هندوی رادیکالیسم است و نرندرا مودی یک هندوی بسیار متعصب وابسته به اسرائیل است».

عبدالطیف پدرام هم چنان از تشدید جنگ  و ظهور گروه داعش بر بخش های از شمال کشور ابراز نگرانی نموده وافزود که امریکا یک اشغالگر است.

آقای پدرام در حالی کمپاین‌های انتخاباتی اش را آغاز کرد که 15 روز پیش رسماً کاروزارهای انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده و 45 روز دیگر تا پایان این روند باقی مانده است. اما تا هنوز شمار کم نامزدان به کمپاین های شان پرداخته اند.

اکثر تیم‌های انتخاباتی، حکومت را به دخالت در امور انتخابات و سوء استفاده از امکانات دولتی متهم کرده و هشدار داده که در صورت ادامه این روند، انتخابات را تحریم خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала