چین جایگزین امریکا در خرید نفت عربستان

© REUTERS / Kevin Lamarqueچین جایگزین امریکا در خرید نفت عربستان
چین جایگزین امریکا در خرید نفت عربستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عربستان سعودی در یک سال اخیر؛ عرضه نفت خام خود را به چین دوبرابر نسبت به امریکا افزایش داده است.

به گزارش اسپوتنیک، عربستان سعودی در ماه جون سال جاری روزانه 1,802,788 بشکه نفت به چین صادر کرده است، اما در ماه آگست سال 2018 صادرات نفت سعودی 921,811 بشکه در روز بوده است.

طرح محدودیت‌ها امریکا به عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
طرح محدودیت‌ها امریکا به عربستان سعودی

در ماه جون، این کشور روزانه 262,053 بشکه نفت به امریکا تحویل داده است که 62 درصد صادرات نفتی این کشور به امریکا کاهش یافته است، که در ماه آگست سال گذشته صادرات نفت سعودی به امریکا 687,946 بشکه بوده است.

هر چند که چین سالها خریدار نفت ایران بود، اما دلیل تحریم های امریکا علیه ایران، چین مجبور به توقف خرید نفت از ایران شد.

در اوایل ماه آگست ، کارشناسان تخمین می زدند که چین در صورت استفاده از نفت ایران می می توانست قیمت نفت را 5-7 دالر در هر بشکه سقوط دهد.

هر چند که نفت کش ایران با وجود تحریم های امریکا بخاطر بارگیری وارد مرزهای چین می شوند، دولت چین این نفت کش ها در گدام ها گمرگ خویش نگه می دارد، این بدان معناست که چین تحریم های امریکا را نقص نمی کند، زیرا این نفت کش از مرزه ها چین عبور نمی کند و نفت آنان در چین استفاده نمی شود.

ایالات متحده بعداز خروج از برجام در سال 2018 تحریم سنگین تری علیه ایران اعمال کرد، که این تحریم ها شامل ممنوعیت صادرات نفت این کشور می باشد.

هر چند که ایالات متحده  ابتداء تحریم علیه خریداران عمده نفت ایران را از آنجمله چین را تعویق انداخت.

در سال ماه (نوامبر) سال گذشته ایالات متحده به کشورهای برازیل، هند و چین اجازه خرید نفت ایران را داده بود اما در ماه (می) سال گذشته امریکا در تازه ترین تحریم هایش تمام  کشورهای دنیا را از خریداری نفت ایران بازداشت. بعد از این چین مجبور شد که خریداری نفت از ایران را متوقف کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала