بدلیل تهدید گروۀ طالبان، صلیب‌سرخ در افغانستان تمامی فعالیت‌هایش متوقف کرده‌است

© AP Photo / Darko Vojinovicصلیب سرخ
صلیب سرخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیته جهانی صلیب سرخ در افغانستان، می گوید که تاکنون بخشی از فعالیت‌های این نهاد در افغانستان متوقف اسنتد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، کمیته جهانی صلیب سرخ در افغانستان می گویند که آنان انتظار دارند که فعالیت های شان به زودی در افغانستان از سر گرفته شود.

صلیب سرخ: مذاکرات صلح رنج افراد ملکی را کاهش نداد - اسپوتنیک افغانستان
صلیب سرخ: مذاکرات صلح رنج افراد ملکی را کاهش نداد

این نهاد در ماه حمل امسال، در اعلامیه اعلام کرد که بدلیل تهدید گروه طالبان، تمامی فعالیت هایش را در افغانستان متوقف کرده است. اما مدتی بعد، بخشی از فعالیت هایش را از سرگرفت.

کریستوف گروند، معاون کمیته جهانی صلیب سرخ در افغانستان می گوید، انتقال زخمی از میدان های جنگ، زمینه سازی برای تامین ارتباط خانواده های زندانیان بخشی از فعالیت های متوقف شده این نهاد در افغانستان استند.

او می افزاید: «ما بسیار نگران استیم چون سطح آسیب‌پذیری غیرنظامیان بسیار بالا است. سطح این‌گونه آسیب‌ها به کارمندان خدمات بشردوستانه و خدمات بهداشتی در سال ۲۰۱۹ بسیار بالا بوده‌است و این برای ما بسیار نگران کننده‌است.»

سی سال جنگ، معلولیت و فعالیت صلیب سرخ به روایت تصویر - اسپوتنیک افغانستان
سی سال جنگ، معلولیت و فعالیت صلیب سرخ به روایت تصویر

معاون کمیته جهانی صلیب سرخ، می گوید که با وجود تلاش های صلح هنوز هم غیر نظامیان بهای جنگ های را می پردازند: «ما نه تنها از آسیبی که غیرنظامیان می‌بینند نگران استیم بل با وجود تلاش‌ها برای تأمین صلح غیرنظامیان هنوز هم بهای این جنگ را می‌پردازند، به ویژه زمانی که کارمندان مددرسان و بهداشتی آماج  قرار می‌گیرند.»

اما، یکی از سخنگویان گروه طالبان نیز می گوید که این کمیته باید این موضوع را از راه گفتگو با دفتر سیاسی این گروه مطرح بسازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала