داروی بیماری کشنده ابولا کشف شد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر داروی بیماری کشنده ابولا کشف شد
  داروی بیماری کشنده ابولا کشف شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به کمک دو داروی آزمایشی، دانشمندان یک قدم به درمان ویروس مرگبار ابولا نزدیک ‌تر شده اند.

 به گزارش اسوتنیک به نقل از ایندپیندنت، پس از آزمون چهار روش بالقوه مداوای بیماران مبتلا در دومین موج بزرگ شیوع ابولا در تاریخ که اکنون وارد دومین سال خود در کنگو می‌شود، «انستیتوی ملی حساسیت و بیماری‌های مسری ایالات متحده» اظهار داشت این داروها «آشکارا» نتایج بهتری نسبت به داروهای پیشین دارند.

این دو داروی آزمایشی یکی ترکیبی از پادتن به نام REGN-EB3 تهیه شده توسط شرکت رگنرون Regeneron) ) و دیگری پادتن منوکلونالی به نام mAb114 اکنون برای استفاده تمام بیمارانی که در شیوع مسری آن در جمهوری خلق کنگو به ابولا مبتلا گشته‌اند، قابل دسترسی خواهد بود.

انتونی فوچی، یکی از محققان ارشد در این آزمون گفت این دو دارو نرخ تاثیر بسیار بهتری نسبت به دو داروی قبلی- زی‌مپ (ZMapp) ساخته شده توسط مپ بایوفارماسوتیکال (Mapp Biopharmaceutical)‌  و رمدسیویر (Remdesivir) ساخته گیلیاد ساینسس (Gilead Sciences) -  تحت آزمایش دارند و اکنون آن دو داروی سابق کنار گذاشته خواهند شد.

این سازمان گفت در طول آزمون ها، ۴۹ درصد بیماران تحت مداوا با زی‌مپ و ۵۳ درصد بیماران تحت مداوا با رمدسیویر جان خود را از دست دادند. در مقابل، این آمار برای بیماران تحت مداوا با REGN-EB3،۲۹ درصد و برای mAb114،۳۴ درصد بوده است.

از اگست ۲۰۱۸ ابولا در حال شیوع در شرق کنگو است و طی آن تا کنون جان حداقل ۱۸۰۰ نفر گرفته است. تلاش‌ها برای مقابله با آن نیز به خاطر خشونت‌های شبه‌نظامیان و مقاومت بعضی مناطق از دریافت کمک خارجی با مانع روبه‌رو شده است.

شیوع گسترده ابولا بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ در غرب آفریقا تبدیل به بزرگ‌ترین شیوع این بیماری در طول تاریخ شد و با رسیدن به کشورهای گینه، لیبریا، و سیرالئون، جان بیش از 11300 نفر را ستاند.

آزمایشات کنگو که از ماه نوامبر سال گذشته آغاز شده است، توسط یک گروه تحقیقات بین‌المللی و مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی اداره می‌شود.

آقای فوچی گفت اکنون حدود ۶۸۱ بیمار در چهار مرکز مداوای جداگانه در سطح کنگو در حال استفاده از داروهای تائید شده در این آزمون هستند. این آزمون قصد دارد در مجموع ۷۲۵ نفر تحت مداوا قرار دهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала