دونالد ترامپ با مقام های امریکایی درباره موضوع صلح افغانستان دیدار می کند

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر دونالد ترامپ با مقام های امریکایی درباره موضوع صلح افغانستان دیدار می کند
دونالد ترامپ با مقام های امریکایی درباره موضوع صلح افغانستان دیدار می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است رئیس جمهور امریکا با وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی این کشور درباره افغانستان دیدار کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، سی ان ان به نقل از منابع گزارش داده است، که دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا قرار است با مقام های ارشد این کشور از جمله مایک پمپئو وزیر خارجه، جان بولتن مشاور امنیتی، مارک اسپر وزیر دفاع و جوزف دانفورد رئیس ستاد ارتش امریکا دیدار کند.

گفت و گوی ترامپ و امیر قطر درباره صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
گفت و گوی ترامپ و امیر قطر درباره صلح افغانستان

بر اساس این گزارش، در این دیدار مقام های ارشد امریکایی روی موضوع صلح افغانستان که زلمی خلیلزاد، فرستاده‌ی ویژه امریکا ماه ها بر سر آن کار کرده است، بحث و گفت و گو خواهند کرد.

سی ان ان به نقل از چندین منبع دیگر گزارش داده است، که بر اساس این طرح صلح، کاهش قابل ملاحظه ای در شمار نیروهای امریکایی در افغانستان به وجود خواهد آمد.

گفته میشود، که بر اساس این طرح شمار سربازان امریکایی از ۱۵۰۰۰ به ۸ یا ۹ هزار سرباز کاهش خواهد یافت و همچنان از طالبان نیز تضمین مبارزه در برابر هراس افگنی در افغانستان گرفته خواهد شد.

این در حالیست، که زلمی خلیلزاد، در طول چندین ماه، حد اقل هشت بار با نمایندگان طالبان در دوحه، پایتخت قطر مذاکره کرده است.

خلیلزاد در پیام تویتری اش نوشته است:- "این دور مذاکرات بین ایالات متحده و طالبان که به تاریخ ۳ اگوست آغاز شده بود به پایان رسید. طی چند روز گذشته، دو طرف روی جزئیات تخنیکی تمرکز کردند و بحث های مفید داشتند. من در حال بازگشت به واشنگتن دی سی برای مشورت در مورد گام های بعدی استم".

یادآوری می کنیم، که هفته گذشته مجله‌ی نیوزویک به نقل از مقام های ارشد وزارت دفاع امریکا گزارش داده بود، که این کشور به همه نیروهای امریکایی در افغانستان دستور داده است تا تقریبا همه عملیات جنگی در برابر طالبان را محدود و مشوره‌دهی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان را نیز متوقف کنند.

اما ماموریت پشتیبانی قاطع گزارش ها مبنی بر «کاهش و یا توقف» عملیات نیروهای امریکایی در برابر گروه های مخالف دولت را رد میکند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала