بازدید صد هزار گردشگر از بند امیر بامیان در یک هفته ای اخیر

© Photo / Zaman Ahmadyبازدید صد هزار گردشگر از بند امیر بامیان در یک هفته ای اخیر
بازدید صد هزار گردشگر از بند امیر بامیان در یک هفته ای اخیر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در یک هفته ای اخیر بیش از صد هزار گردشگر از بند امیر بامیان دیدن کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل اطلاعات روز، مقام‌های محلی در ولایت بامیان اعلام کرده‌اند، که در یک هفته‌ی اخیر بیش از ۱۰۰ هزار گردشگر داخلی از ساحات تاریخی، مناظر طبیعی و پارک ملی بند امیر بازدیده کرده‌اند و این رقم در حال افزایش است.

گشایش کتابخانه ویژه بانوان در بامیان - اسپوتنیک افغانستان
گشایش کتابخانه ویژه بانوان در بامیان

همزمان با این طاهر زهیر والی بامیان، روز گذشته (پنجشنبه، ۲۴ اسد) در پنجاه و نهمین جلسه‌ی کمیته‌ی پارک ملی از سرمایه‌گذاران خواسته است، که به‌منظور افزایش ظرفیت گردشگری و ایجاد مکان ها و مرکز های تسهیلاتی و جاذبه‌های گردشگری در پارک ملی بند امیر سرمایه‌گذاری کنند.

زهیر حضور بیش از ۱۰۰ هزار گردشگر داخلی از بند امیر و ساحات دیدنی بامیان را بی‌سابقه عنوان کرده است. او افزوده است، که با توجه به افزایش این آمار، لازم است اداره‌ی محلی و ادارات ذی‌ربط برای پذیرایی بهتر از گردش‌گران و توسعه‌ی گردش‌گری مدیریت سالم داشته باشند.

تا چند سال دیگر؛گردشگری بزرگترین منبع درآمد بامیانی‌ها خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
تا چند سال دیگر؛"گردشگری بزرگترین منبع درآمد بامیانی‌ها خواهد شد"

براساس اعلامیه‌ی دفتر مطبوعاتی والی بامیان، در پنجاه و نهمین جلسه‌ی کمیته‌ی پارک ملی همچنان در مورد «تنظیم پارکینگ وسایط نقلیه، رعایت نظافت توسط هوتل‌داران و تقویت فرهنگ هوتل‌داری، جدیت در پاکی و نظافت تشناب‌های عمومی، مدیریت درست قایق‌ها و جلوگیری از بی‌نظمی و قیمت‌ها مطابق نرخ‌های داده‌شده‌ی شاروالی، مدیریت زباله و حفظ‌الصحه‌ی محیط‌زیستی و جلوگیری از نوشکن و همچنین شکار حیوانات و صید ماهی» بحث و گفت‌وگو شده است.

یادآوری می کنیم، که بند امیر در سال ۱۳۸۸ خورشیدی از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست افغانستان به‌عنوان نخستین پارک ملی این کشور شناخته شد. همه ساله هزاران گردشگر داخلی و خارجی از این پارک دیدن می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала