لیندسی گراهام از توافق بد طالبان به ترامپ هشدار می دهد

© AP Photo / Rainier Ehrhardtلیندسی گراهام از توافق بد طالبان به ترامپ هشدار می دهد
لیندسی گراهام از توافق بد طالبان  به ترامپ هشدار می دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در آستانه امضای احتمالی توافق نامه صلح میان امریکا و گروه طالبان، سناتور برجسته امریکایی لیندسی گراهام به دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا هشدار می دهد که این توافق بد تروریسم را در تمام جهان گسترش خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، این سناتور امریکایی، در توییرش نگاشته است که ترامپ باید از اشتباهات باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین این کشور درس بگیرد.

او می گوید که اعتماد بالای طالبان مبنی بر اینکه این گروه جلو فعالیت القاعده و دیگر گروه های هراتس افگن را بگیرد، اشتباه بزرگتر از امضای توافق نامه هسته یی با ایران توسط اوباما است.

او افزوده‌است: «اعتماد بالای طالبان که القاعده، داعش ودیگر گروه‌های رادیکال اسلامی را در افغانستان را کنترل کند و جایگزینی باشد برای نیروهای مبارزه با تروریسم امریکا، اشتباهی بزرگتر از امضای توافق‌نامۀ هسته‌یی با ایران از سوی اوباما است.»

این ستانور گفته است که نیروهای امریکایی در افغانستان برای جلوگیری از حمله هراس افگنان بر امریکا در انجا حضور دارند.

گراهام افزوده‌‎است که هرگونه توافق با طالبان که مبارزه امریکا در برابر تروریسم را نادیده بگیرد، آن «یک توافق صلح نیست؛ بل‌که این راه را برای حملۀ دیگر بالای امریکا و منافع این کشور در سراسر جهان هموار می‌سازد.»

هر چند که رئیس جمهور امریکا، دونالد ترامپ خواسته است که به مشوره های تیم امنیتی اش گوش دهد و توافقی را امضاء نکند که باعث شود دوباره تروریسم در افغانستان جان بگیرد.

بر بنیاد گزارش ها رسانه های محلی قرار است که ترامپ با شماری از مقام های امریکایی دیدار کند  و در باره توافق صلح با گروه طالبان مشوره کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала