امریکا حکم توقیف نفتکش "گریس 1" ایران را صادر کرد

© AFP 2023 / JORGE GUERREROامریکا حکم توقیف نفتکش "گریس – 1" ایرانی را صادر کرد
امریکا حکم توقیف نفتکش گریس – 1 ایرانی را صادر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت ایالات متحده امریکا حکم توقیف نفتکش "گریس – 1" ایران در جبل الطارق را صادر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت عدلیه ایالات متحده امریکا در واشنگتن اعلام کرده حکم توقیف وضبط نفتکش  "گریس – 1" ایران روز جمعه صادر شده است. 

پیشتر گزارش شد که نفتکش "گریس – 1" که حالا به آدریان دریا تغییر نام داده است در حال حاضر بعد از شش هفته توقیف در جبل‌الطارق آزاد شده و منتظر خدمه تازه برای حرکت است.

کشتی نفتکش توقیف شده در ایران، عراقی است - اسپوتنیک افغانستان
کشتی نفتکش توقیف شده در ایران، عراقی است

دادگاه منطقه کلمبیا صدور حکم توقیف نفتکش ایرانی "گریس – 1"  و نفت موجود در کشتی و 995 هزار دالر را به دلیل استفاده غیرقانونی از سیستم مالی امریکا برای حمایت و تامین مالی فروش فرآورده‌های نفتی ایران به سوریه عنوان کرده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که یک رسانه محلی در جبل طارق گزارش داده نفتکش حامل نفت ایرانی بعید است تا قبل از یکشنبه منطقه را ترک کند.

بر اساس این گزارش با توجه به اینکه قرار است 5 خدمه جدید ابرنفتکش گریس۱ تا پایان هفته (یکشنبه) وارد جبل طارق شوند بعید است این کشتی تا آن زمان بتواند منطقه را ترک کند.

دیوان عالی «جبل طارق» پنجشنبه (15آگست) با نادیده گرفتن درخواست امریکا به آزادی نفتکش گریس-۱ حکم داده بود. «آنتونی دادلی» قاضی دیوان عالی جبل طارق درباره درخواست اریکا گفت: « در حال حاضر درخواست در خصوص این نفتکش پیش روی من نیست. هیچ درخواستی در ارتباط با نامه ایالات متحده (برای اجرای توافق قضایی متقابل) وجود ندارد.»

نفتکش «گریس ۱» که حامل نفت ایران بود اخیرا از سوی نیرو های دریایی انگلیس در جبل طارق توقیف شد. ایران این اقدام را راهزنی دریایی انگلیس خواند و خواستار رفع توقیف هر چه سریعتر آن شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала