ترامپ دیدار با مشاورانش در باره افغانستان را "بسیار خوب" توصیف کرد

© REUTERS / Yuri Gripasترامپ دیدار با مشاورانش در باره افغانستان را "بسیار خوب" توصیف کرد
ترامپ دیدار با مشاورانش در باره افغانستان را بسیار خوب  توصیف کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاخ سفید، مذاکرات دونالد ترامپ؛ رییس‌جمهور امریکا با مقام‌های ارشد این کشور در مورد روند صلح افغانستان را بسیار «خوب» توصیف کرده است و گفته است، مذاکرات با طالبان ادامه خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید با تاکید بر پیشرفت در آماده گی ها برای امضای توافقنامه صلح با طالبان می گوید که نشست دیشب دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا و مشاورانش در باره این توافقنامه، بسیار خوب بوده است.

دونالد ترامپ در این نشست با معاونش، مشاور امنیت ملی، وزیران دفاع و امور خارجه، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا، رییس سی آی ای و زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه امریکا برای مصالحه افغانستان دیدار کرد و آنان در باره اوضاع افغانستان و مذاکرات صلح با طالبان به او معلومات دادند.

ترامپ امیدوار است که عقد صلح در افغانستان به او در انتخاب مجددش کمک خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ امیدوار است که عقد صلح در افغانستان به او در انتخاب مجددش کمک خواهد کرد

کاخ سفید در خبرنامه‌یی می‌گوید که این گفتگوها بر مذاکرات جاری با طالبان و توافقنامه نهایی صلح و مصالحه با طالبان و حکومت افغانستان متمرکز بودند.

پس از این دیدار، دانلد ترمپ در تویترش نوشت که اگر ممکن باشد، دو طرف مخالف جنگ نزده ساله، به دنبال یک توافق استند.

با نزدیک شدن امریکا و طالبان به امضای یک توافقنامه صلح، انتظار می رود که ایالات متحده شمار بزرگی از نیروهایش را از افغانستان بیرون بسازد.

این در حالی است که روز گذشته، لیندزی گراهام؛ سناتور جمهوری‌خواه امریکایی گفت که اعتماد به طالبان برای مبارزه با القاعده و داعش بدتر از توافق هسته‌ای با ایران است.

او افزود لازم است هرگونه توافقی میان امریکا و طالبان، به‌شکل همه‌جانبه از سوی کنگره و مردم امریکا بررسی شود.

پیشتر جنرال بازنشسته دیوید پترائوس نیز درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان هشدار داده و گفته‌بود که «اشتباه خروج امریکا از عراق در افغانستان تکرار نشود».

هفته گذشته هشتمین دور گفتگوهای صلح میان هیات امریکایی با نمایندگان طالبان در شهر دوحه قطر پایان یافت و هر دو جانب، این مذاکرات را مؤثر توصیف کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала