سناتور امریکایی: اعتماد به طالبان بدتر از توافق هسته ای با ایران است

© Fotolia / Vichie81سناتور امریکایی: اعتماد به طالبان بدتر از توافق هسته ای با ایران است
سناتور امریکایی: اعتماد به طالبان بدتر از توافق هسته ای با ایران است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک سناتور امریکایی توافق احتمالی کشورش با طالبان را اشتباهی شدیدتر از توافق هسته‌ای رئیس جمهور پیشین این کشور با ایران خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوری‌خواه امریکایی، درباره بیرون شدن این کشور از افغانستان به کاخ سفید هشدار داد.

گراهام در حساب تویتری اش در این باره نوشت: اعتماد به طالبان برای کنترل گروه ترویستی القاعده، داعش و سایر گروه‌های «اسلامگرای رادیکال» موجود در افغانستان «به عنوان نیروهای جایگزین برای نیروهای ضد تروریسم ایالات متحده» یک اشتباه شدیدتر از توافق هسته‌ای ایران با اوباما خواهد بود.

دونالد ترامپ با مقام های امریکایی درباره موضوع صلح افغانستان دیدار می کند - اسپوتنیک افغانستان
دونالد ترامپ با مقام های امریکایی درباره موضوع صلح افغانستان دیدار می کند

وی افزود: هر توافقنامه صلحی که توانایی امریکا در مبارزه با تروریسم را در افغانستان انکار کند، توافق صلح نیست و آن راه را برای حمله دیگری به منافع امریکا در سراسر جهان باز می‌کند.

این سناتو رجمهوری‌خواه ادامه داد:- "ترامپ باید از اشتباهات اوباما درس عبرت بگیرد. باهوش باشد و به تیم امنیت ملی خود توجه کند".

گراهام که از پشتیبانان جدی حضور و مداخله امریکا در خاورمیانه بوده است، از تصمیم باراک اوباما رئیس‌جمهور وقت امریکا برای بیرون کردن این کشور از عراق نیز انتقاد کرده بود.

این اظهارات گراهام در حالی بیان شد که شب گذشته گزارش‌هایی مبنی بر برگزاری نشست افغانستان و مذاکرات با طالبان با حضور ترامپ و برخی از معاونان و وزیران امریکا در کاخ سفید منتشر شد.

پس از این نشست، یک مقام ارشد به خبرنگاران گفت که تمایل ترامپ به بیرون شدن از افغانستان «کاملاً مشهود» است.

زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه مذاکرات صلح افغانستان، که ماه‌ها در مذاکره با طالبان برای پایان دادن به جنگ امریکا در افغانستان به‌سر می‌برد، گفت: آخرین دور مذاکرات در اوایل ماه روان بسیار راهگشا و موثر بوده است.

یادآوری می کنیم، که پنتاگون نزدیک به 14000 سرباز در افغانستان دارد که مأموریت آموزش ، مشاوره و کمک به نیروهای محلی در نبرد با طالبان و اجرای عملیات ضد تروریستی در برابر گروه‌هایی مانند القاعده و داعش را بر عهده دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала