طالبان مسیر چند ولسوالی غزنی را بستند

© Sputnikطالبان مسیر چند ولسوالی غزنی را بستند
طالبان مسیر چند ولسوالی غزنی را بستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان مسیر دشت ولسوالی قره باغ غزنی را که مسیر چند ولسوالی است با ماین گذاری بسته اند.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، خالقداد اکبری عضو شورای ولایتی غزنی، گفت: طالبان مسلح پیش از آغاز عملیات نیرو های امنیتی در دشت قره باغ،مسیر این دشت را با ماین گذاری بر روی رفت آمد موترهای برخی مناطق ولسوالی قره باغ و موتر های ولسوالی های جاغوری و مالستان را که از این دشت رفت و آمد دارند مسدود کرده اند.

39 هراس افگن در ولسوالی های قره باغ و مالستان کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان
39 هراس افگن در ولسوالی های قره باغ و مالستان کشته شدند

وی  افزود: مسافران  از این مسیر رفت و آمد نمی توانند و مسیر دره قیاق ولسوالی جغتو نیز در کنترل طالبان است و کدام پوسته هم در این مسیر وجود ندارد.
شماری از باشندگان ولسوالی های جاغوری، قرباغ و مالستان در شبکه های اجتماعی نیز از مسدود شدن مسیر دشت قره باغ و آزار اذیت مسافران توسط طالبان خبر داده اند و از حکومت به دلیل عدم توجه برای تامین امنیت مسیرها انتقاد کرده اند و این سوال را مطرح ساخته اند که آیا حکومت وجود دارد؟
یادآوری می کنیم، که مسیر دشت قره باغ و دره قیاق ولسوالی جغتو که مسافران چندین ولسوالی غزنی از آن رفت و آمد می کنند از یکسال به این سو در کنترل طالبان قرار دارد و پوسته های امنیتی این دو مسیر که سال پیش سقوط کرده اند،تا حال دوباره فعال نشده است؛هرچند والی غزنی چند بار وعده تأمین امنیت و فعال کردن پوسته های دره پر رفت و آمد قیاق را داده است .
با اين حال برخی مسافران ولسوالی های ناهور،اجرستان،جغتو،مالستان،جاغوری و بخش های از ولسوالی قره باغ غزنی و مسافران ولسوالی شهرستان دایکندی از آن تردد می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала