غنی: جمهوریت و اسلامیت قابل معامله نیستند

© @ARG - FBاشرف غنی
اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور و یک تن از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید که جمهوریت و اسلامیت قابل معامله نیستند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور غنی که روز گذشته (جمعه، ۲۵ اسد) در ششمین گردهمایی پیکارهای انتخاباتی‌اش در کابل سخن می‌زد، در واکنش به گزارش‌ها دربارۀ تغییر نظام در افغانستان پس از توافق صلح با طالبان، گفت که نظام جمهوری اسلامی افغانستان قابل تغییر نیست.

آقای غنی در این باره افزود: «اینقدر کار را وقتی کردیم، هر کاری می‌کردیم هر کس میامد و در آن یک چیز می‌گفت. این‌بار، وقت تقسیم قدرت نیست! برایم وقت بدهید، برایم صلاحیت بدهید تا استقلال اقتصادی داشته باشیم اقتصاد فکری داشته باشیم.»

اشرف غنی: تسلیم نخواهیم شد - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی: تسلیم نخواهیم شد

محمد اشرف غنی، در بخش دیگر از سخنانش افزود که وقت به گفتۀ او آقازاده‌گان به پایان رسیده‌است و زمان سپردن قدرت به خدمتگاران رسیده‌است.

او هم‌چنان افزود که با قشر سیاسی کاری ندارد، اما آن‌ها باید قرآن و سیرت نبوی را یاد بگیرند: «وقتی‌که تو روی سرمایه‌گذار فشار بیاوردی، او مجبور است دست به دیگر کارها بزند. ما با قشر سیاسی کاری نداریم و از آن‌ها می‌خواهیم که قرآن و سیرت نبوی را یاد بگیرند.»

در گردهمایی تیم دولت ساز به رهبری اشرف غنی، شماری از سرمایه‌گذاران کشور حضور داشتند. غنی گفت که فعالان بخش خصوصی برای استقلال اقتصادی کشور می‌جنگند.

آقای غنی، در ادامۀ سخنانش، بر برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد و گفت که این انتخابات باید برای به گفتۀ او نگهداری و بقای جمهوریت، برگزار شود.

انتخابات ریاست‌جمهوری، قرار است به تاریخ ششم ماه میزان برگزار شود و پیکارهای انتخاباتی نامزدان، به تاریخ ششم اسد آغاز شدند و قرار است تا سوم ماه میزان ادامه داشته باشند.

در این گردهمایی، شماری از سرمایه‌گذاران کشور، پشتیبانی شان را از آقای غنی اعلام کردند.

خانجان الکوزی، یکی از این سرمایه‌گذاران بیان داشت: «ما میلیاردها سرمایه‌گذاری می‌کنیم اما زورمندان برای مان مشکل ایجاد می‌کنند؛ ما امنیت می‌خواهیم.»

آقای غنی، به سرمایه‌گذاران تعهد سپرد که برای رشد اقتصاد کشور، یک طرح واحد اقتصادی را طرح‌ریزی خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала