فرصت ۱۶ هزار مگاواتی ایران و افغانستان برای تولید برق در مرز دو کشور

© K. Bezhanفرصت ۱۶ هزار مگاواتی ایران و افغانستان برای تولید برق در مرز دو کشور
فرصت ۱۶ هزار مگاواتی ایران و افغانستان برای تولید برق در مرز دو کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتصال برق افغانستان به ایران، به این کشور کمک می‌کند برق تولیدی خود را به ترکیه، عراق و سایر کشورها صادر کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، همایون حائری معاون برق و انرژی وزیر نیروی ایران، روز شنبه در دیدار با گل خلمی وزیر آب و برق افغانستان افزود: اتصال شبکه برق دو کشور می‌تواند کمک خوبی در زمان‌های مورد نیاز باشد.
وی ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی که در بخش منابع آب و خورشیدی افغانستان وجود دارد می‌تواند این کشور را به صادرکننده بزرگ برق تبدیل کند و اتصال شبکه این کشور به ایران یکی از راه‌های سرعت‌دادن به این موضوع است.

تلاش افغانستان برای تبدیل شدن به مرکز فروش انرژی  - اسپوتنیک افغانستان
تلاش افغانستان برای تبدیل شدن به مرکز فروش انرژی

حائری بر همکاری بیشتر بین دو کشور تاکید کرد و گفت: اتصال برق افغانستان به ایران، به این کشور کمک می‌کند برق تولیدی خود را به ترکیه، عراق و سایر کشورها صادر کند.
معاون برق و انرژی وزیر نیروی ایران، به وجود ظرفیت انرژی بادی خوب در مرز دو کشور اشاره کرد و خواستار استفاده دو طرف از این ظرفیت حدود ۱۶ هزار مگاواتی شد.
وی ادامه داد: شرکت توانیر ایران این آمادگی را دارد تا در اسرع وقت برای برطرف‌کردن کمبودهای افغانستان اقدام کند. باید با برنامه‌ریزی‌های بلند مدت میان‌مدت و کوتاه‌مدت برای اجرای طرح‌ها اقدام کرد.
معاون برق و انرژی وزیر نیروی ایران، خاطرنشان ساخت: همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در این زمینه بسیار کمک‌کننده خواهد بود. آماده‌ایم چنانچه تجهیزات و نیروگاه‌های افغانستان آسیب دیده‌اند برای بازسازی همکاری لازم را داشته باشیم.
حائری از آمادگی برای ارسال بهترین متخصصان ایرانی به افغانستان برای کمک به نگهداری شبکه، بهره‌برداری و کنترل خبر داد.
معاون برق و انرژی وزیر نیروی ایران، با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی وجود دارد خواستار تسریع در همکاری‌ها شد و گفت:‌ هر دو کشور باید از منافع و امکانات موجود به خوبی استفاده کنند.

یادآوری می کنیم،که افغانستان در حال حاضر برای شهر هرات از ایران برق وارد می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала