مقایسه بمب افکن ویرانگر TU-160 روسی و B-1B امریکایی

© Sputnik / Maxim Tumanov /  مراجعه به بانک تصاویر مقایسه بمب افکن ویرانگر TU-160 روسی و B-1B امریکایی
مقایسه بمب افکن ویرانگر TU-160 روسی و B-1B  امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک نشریه امریکایی به مقایسه بمب افکن TU-160روسی با بمب افکن امریکایی رقیب آن پرداخته است.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه  امریکایی  National Interest   می نویسد،  بمب افکن استراتژیک روسی TU-160 ( که توسط ناتو به نام بمب افکن بلک جک، کد‌گذاری شده است) با بمب افکن رقیب  B-1B Lancer  امریکایی از نظر ظاهری شبیه یکدیگر هستند  اما این دو هواپیمای کاملاً متفاوت با قابلیت های مختلف هستند.

این نشریه برای شناسایی هواپیمای قدرتمندتر ، این دو غول ویرانگر را با هم مقایسه نموده است. همانطور که در مقاله ذکر شد، بمب افکن  B-1B  امریکایی بر اساس B-1A ساخته شده و قبلا مشخص شد که طعمه آسان برای دفاع هوایی شوروی بوده است. هواپیما برای نفوذ در ارتفاعات کم طراحی شده بود ، اما برای این کار لازم بود تا ویژگی های سرعت را مد نظر گرفته نشود. در حالی که B-1A حداکثر سرعت بیش از ماخ 2.0 داشت، در حالی که بمب افکن جدید به سختی می تواند تا سرعت 1.25 ماخ برسد. علاوه بر این ، B-1B قادر به حمل کلاهک هسته ای نیست.

بمب افکن های امریکایی به دنبال مهتاب - اسپوتنیک افغانستان
بمب افکن های امریکایی به دنبال مهتاب

  هواپیمای بمب افکن مافوق صوت استراتژیک "TU-160" که دارای بال متغیر است، در دهه های 70 و 80 قرن بیستم میلادی توسط شرکت طراحی توپولف ساخته شده و از سال 1987 میلادی جزو تسلیحات نیروی هوایی روسیه است. بمب افکنی که سالهاست مالک عناوین بزرگترین هواپیمای جنگی، بزرگترین هواپیمای مافوق صوت و بزرگترین هواپیما با قابلیت بال متغیری است که تاکنون ساخته شده‌ است ، میباشد .

این هواپیما که در زمان شوروی طراحی شده، قبل از مدرنیزاسیون نیز سریع السیرترین هواپیمای موشک انداز قرن 21 میلادی محسوب می شد.همچنین 20 درصد بزرگتر از B-1.  در واقع Tu-160 سنگین‏ترین و بزرگترین هواپیمای جنگی می‏باشد که تاکنون در جهان تولید شده است. این هواپیما، سرعتی بالغ بر 2 ماخ دارد و قادر است در شعاع عمل بسیار بزرگی، بدون نیاز به سوختگیری، عملیات نماید

نوع مدرنیزه شده هواپیمای "تو ـ 160" دارای جدیدترین رادار و سامانه جنگ الکترونیک است و می تواند اهداف را در هر شرایط جوی و در هر وقت شبانه روز رهگیری کند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала