مراکز حساس نفتی سعودی هدف پهپادهای حوثی ها قرار گرفت

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر مراکز حساس نفتی سعودی هدف پهپادهای حوثی ها قرار گرفت
مراکز حساس نفتی سعودی هدف پهپادهای حوثی ها قرار گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یگان ارتش و انصارلله حوثی ها با ده فروند پهپاد تهاجمی مراکز حساس نفتی و پالایشگاههای دولت سعودی را در خاک عربستان هدف قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد، که یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرده، که با ده فروند پهپاد تهاجمی، تأسیسات نفتی آرامکو را در نزدیکی مرز امارات هدف قرار داده و این عملیات در چارچوپ عملیات «بازدارنده شماره یک» است.

بنا بر اعلام شبکه المسیره، به گفته وی در این عملیات حوزه نفتی و پالایشگاه «الشیبه» از شرکت‌های وابسته به آرامکو در شرق عربستان و در نزدیکی مرز امارات، هدف قرار گرفته است. ارتش یمن همچنین از شرکت‌های خارجی خواست که از اهداف مهم در عربستان سعودی خارج شوند و از آن دوری کنند.

او گفت که چاه و پالایشگاه «الشیبه» بزرگترین ذخیره های راهبردی عربستان سعودی را در خود جای داده است و ظرفیت ذخیره بیش از یک میلیارد بشکه را دارد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تقدیر از تمامی کسانی که در این «پیروزی» سهیم بودند؛ دولت سعودی را تهدید کرد، که در صورت عدم توقف حملات، عملیات‌های وسیع‌تر و بزرگ‌تر در راه خواهد بود.

سرنگونی پهپاد پیشرفته سعودی‌ها توسط کمیته‌های مردم یمن - اسپوتنیک افغانستان
سرنگونی پهپاد پیشرفته سعودی‌ها توسط کمیته‌های مردمی یمن

یادآوری می کنیم، که ارتش و انصارالله یمن از ماههای گذشته شروع به حملات وسیع پهپادی و راکتی در عمق خاک عربستان کرده است. هرچند پیش از آن نیز حملات پهپادی صورت می‌گرفت اما وسعت و برد این حملات تحول تازه‌ای در جنگ یمن محسوب می‌شود.

یگان پهپادی یمنی‌ها در ۲۴ ثور گذشته برای نخستین بار توانست تا عمق ۸۵۰ کیلومتری عربستان پرواز کرده و خط لوله نفت استراتژیک شرق به غرب سعودی‌ها را هدف قرار داد. حمله‌ای که یک تحول راهبردی در جنگ محسوب می‌شد به طوریکه سعودی‌ها از سران کشورهای عربی برای برگزاری نشستی در این خصوص در مکه دعوت کردند و همزمان دولت ریاض این موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل نیز مطرح کرد.

اما در دهم اسد گذشته «یحیی سریع» با حضور در مقابل رسانه‌ها اعلام کرد: «یک هدف نظامی مهم در الدمام را با یک راکت بالستیک پیشرفته دوربرد هدف قرار دادیم. بار دیگر از شرکت‌های خارجی در عربستان سعودی دعوت می‌کنیم که از اهداف نظامی و حیاتی دور شوند.» الدمام در عمق ۱۵۰۰ کیلومتری خاک عربستان قرار دارد. در هیچ یک از این حملات پدافند هوایی سعودی‌ها که از امریکا خریداری شده است قادر به هیچ واکنشی نشدند.

میدان هوایی «ابها» و پایگاه هوایی «ملک خالد» و میدان هوایی «نجران» نیز گاه و بیگاه هدف حملات راکتی و پهپادی یمنی‌ها قرار می‌گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала