عواقب مرگبار جنگ هسته‌ای میان روسیه و امریکا

CC0 / Pixabay / عواقب جنگ هسته‌ای میان روسیه و امریکا
 عواقب جنگ هسته‌ای میان روسیه و امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگ کامل هسته ای بین روسیه و ایالات متحده به عنوان خودکشی هر دو کشور بوده و سیاره زمین را برای ده ها سال در زمستان هسته‌ای فرو خواهد برد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان مرکز ملی تحقیقات جوی ایالات متحده و دانشگاه کلرادو در پی یک مطالعه نتیجه‌گیری نموده اند ک،، اگر ایالات متحده و روسیه درگیر یک جنگ اتمی تمام عیار شوند، پیامدهای حاصل از آن باعث می‌شود زمین وارد یک زمستان 10 ساله هسته‌ای شود. نتایج این مطالعه در مجله Journal of Geophysical Research منتشر شده است.

جنگ هسته‌ای روسیه با امریکا چگونه آغاز می‌شود؟ - اسپوتنیک افغانستان
جنگ هسته‌ای روسیه با امریکا چگونه آغاز می‌شود؟

دانشمندان معتقد اند که پیآمد های چنین جنگ برای تمام بشریت به فاجعه منجر خواهد شد. خاطرنشان شده است که انفجارهای هسته ای منجر به آتش سوزی گسترده و انتشار حدود 147 میلیون تن دود در اتمسفر خواهد شد که با تبدیل شدن به یک ابر ضخیم ، اجازه نمی دهد تا نور خورشید به سطح زمین برسد. این امر می تواند به کاهش درجه حرارت زمین تا 9 درجه سانتیگراد منجر شود.

 روزنامه دیلی میل به نقل از این مقاله می نویسد: "بادهای موجود در استراتوسفر خاکستر های آئروسل را برای چندین هفته در  اطراف کره زمین  احاطه نموده و زمین را در یک زمستان طولانی هسته ای فرو خواهند برد."

 طبق گفته دانشمندان ، هفت سال طول خواهد کشید تا ابرهای دود از بین بروند و سه سال دیگر لازم است تا سطح نور به حالت طبیعی بازگردد.

علاوه بر این ، جنگ هسته ای منجر به تغییر در دمای آب در قسمت استوایی اقیانوس آرام خواهد شد و باد های موسمی قوی را بوجود خواهد آورد. همه اینها تأثیرات مخربی را بر اقیلم جهانی خواهد گذاشت.

 کارشناسان از قدرتهای هسته ای خواسته اند تا برنامه های خلع سلاح هسته‌ای را فعالانه دنبال نموده و پیامدهای فاجعه آمیز رویارویی هسته ای برای بشر و کره زمین را از یاد نبرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала