قیمت گرینلند برای ترامپ تخمین زده شد

© Sputnik / Ramil Sitdikovقیمت گرینلند برای ترامپ تخمین زده شد
قیمت گرینلند برای ترامپ تخمین زده شد    - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناس ارزش بزرگ‌ترین جزیره جهان را که دونالد ترامپ در فکر خرید آن از کشور دانمارک شده است، حدود 10 تریلیون دالر ارزیابی نمود.

 به گزارش اسپوتنیک، کانستانتین اوردوف، پروفسود دانشگاه دولتی اقتصاد مسکو به نام "پلیخانوف" می گوید، جزیره‌ای را که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا قصد خرید آن را دارد، حدود 10 تریلیون دالر ارزیابی می گردد.

او هزینه گرینلند را با ارزیابی "جزایر مشابه بسیار کوچکتر" محاسبه کرد ، جایی که قیمت هر متر مربع حدود پنج میلیون دالر است. این کارشناس توضیح داد که این مقایسه با "جزایر خالی استونی نه از آب های دریا های گرم" است.

 به گفته این کارشناس ، 10 تریلیون دالر کمی بیشتر از نیمی از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده است.  به گفته این دانشمند روس، این معامله احتمالی، ارزش اقتصادی مشکوک را دارا است.

یخچال های طبیعی گرینلند - اسپوتنیک افغانستان
ذوب شدن یخچال های طبیعی گرینلند

 الکساندر تیموفیف، استاد دیگر این دانشگاه توضیح داد که، توضیح داد که گرینلند دارای ذخایر طلا ، پلاتین ، اورانیوم ، فلزات خاکی کمیاب و نفت است.  این جزیره در حال حاضر  با رشد منفی جمعیت مواجه شده است. این متخصص گفت: "چنین جمعیتی می تواند بر سرعت رشد ذخایر طبیعی تأثیر منفی بگذارد."

 ترامپ که به واسطه سرمایه‌گذاری در خرید و ساخت املاک و مستغلات ثروت چند میلیارد دالری کسب کرده، حالا بر اساس گزارش روز پنج شنبه روزنامه "وال استریت ژورنال" امریکا قصد خرید بزرگ‌ترین جزیره جهان را دارد.

منابع مطلع از درون کاخ سفید به "وال استریت ژورنال" گفته‌اند: ترامپ با دستیارانش در این باره صحبت کرده و از آنها پرسیده که چطور می‌شود گرینلند را خرید. او با دقت به دلایل موافقان و مخالفان این پیشنهاد، گوش داده است.

گرینلند 2 میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد (دوازدهمین جزیره بزرگ دنیا) و بیش از 70 درصد از سطح آن با یخ پوشیده شده است.

این منطقه خودمختار تحت حاکمیت دانمارک اداره می‌شود و جمعیت آن 56 هزار نفر است. اکثر باشندگان گرینلند از بومیانی امریکایی (کانادایی) هستند که در قرن‌های گذشته به گرینلند کوچ کرده‌اند؛ 80 درصد از جمعیت گرینلند از "اسکیموها" هستند و 20 درصد دیگر نژاد سفید اروپایی(دانمارکی) دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала