ارگ در انتظار دریافت جزئیات رسمی از نشست ترامپ و مشاورانش درمورد افغانستان

© Photo / Sediq Sediqqi / Sediq Sediqqiصدیقی: زمان گفتگوهای رو در رو میان حکومت و طالبان تعین نشده است
صدیقی: زمان گفتگوهای رو در رو میان حکومت و طالبان تعین نشده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری، در واکنش به نشست دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا با مقام‌های ارشد امنیتی کشوراش در مورد روند گفتگوهای صلح افغانستان، می‌گوید که حکومت افغانستان باید به‌زودی از جزئیات این نشست آگاه ساخته شود.

به گزارش اسپوتنیک، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری اسلامی افغانستان، می‌گوید: "به‌گونه رسمی منتظر اطلاعات و نتیجه این نشست استیم، قرار است حکومت افغانستان به‌گونه رسمی اطلاعات از نتایج این نشست به دست بیاورد".

همچنان، آقای صدیقی، تأکید می‌کند که هرگونه توافق میان امریکا و طالبان باید منجر به آتش‌بس و توقف خونریزی در کشور شود و طالبان باید حاضر به گفت‌وگو با حکومت افغانستان شوند.

 ترامپ و عمران خان در مورد صلح افغانستان گفتگو کردند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ و عمران خان در مورد صلح افغانستان گفتگو کردند

آقای صدیقی، می‌افزاید: "توقع مردم افغانستان این است که تمام تلاش‌ها به‌گونه نتیجه بدهد که صلح در افغانستان برقرار شود و در پهلوی این چند مورد مشخص که خواست اصلی مردم افغانستان است در نتیجه این تلاش‌ها ما مشترکاٌ به دست بیاوریم".

در همین حال، آقای صدیقی می‌افزاید که توافق میان امریکا و طالبان نهایی نشده است و زمان مشخص برای امضاء این توافق‌نامه نیز معلوم نیست.

از سویی هم، سخنگوی ریاست جمهوری، می‌افزاید که امریکا با حکومت افغانستان تعهدات دراز مدت دارد و این کشور پس از امضای توافق‌نامه با طالبان نیز به همکاری اش با افغانستان ادامه می‌دهد.

آقای صدیقی، می‌گوید: "وزیر خارجه امریکا هم در قسمت کم کردن یا خروج نیروها که بر اساس شرایط است با رئیس جمهور، موضع خود را اعلام کردند و در پهلوی این گفتند که تعهدات امریکا برای افغانستان پابرجا خواهد بود".

این در حالی است که روز گذشته (جمعه، ۲۵ اسد) رئیس جمهور امریکا با مقام‌های ارشد امنیتی کشور اش در مورد روند صلح افغانستان جلسه فوق‌العاده دایر کرد و سپس این نشست را خوب و مثبت عنوان کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала