روحانی: حضور امریکایی‌ها در افغانستان هیچ سودی برای امنیت این کشور ندارد

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyروحانی: حضور امریکایی‌ها در افغانستان هیچ سودی برای امنیت این کشور ندارد
روحانی: حضور امریکایی‌ها در افغانستان هیچ سودی برای امنیت این کشور ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس‌جمهور ایران در دیدار با سفیر افغانستان در این کشور گفت حضور نظامی امریکا در افغانستان هیچ سودی برای امنیت افغانستان نداشته و ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسن روحانی، رئيس جمهور ایران امروز (یکشنبه، ۲۷ اسد) پس از دریافت استوارنامه عبدالغفور لیوال، سفیر جدید افغانستان در تهران گفت: از نظر جمهوری اسلامی ایران حضور نیروهای بیگانه در هر یک از کشورهای منطقه، مشکل‌آفرین است و مطمئن هستیم حضور نظامی امریکا در افغانستان نیز هیچ سودی برای امنیت این کشور و مردم افغانستان نداشته و ندارد، بلکه آنها به دنبال اهداف خود به منظور ایجاد ناامنی در منطقه هستند.

فرصت ۱۶ هزار مگاواتی ایران و افغانستان برای تولید برق در مرز دو کشور - اسپوتنیک افغانستان
فرصت ۱۶ هزار مگاواتی ایران و افغانستان برای تولید برق در مرز دو کشور

وی با بیان اینکه ایران و افغانستان از اشتراکات تاریخی و فرهنگی بی‌شماری برخوردار بوده و در طول قرن‌ها در کنار هم زندگی کرده‌اند، اظهار داشت: تهران از حاکمیت ملی و اتحاد و یکپارچگی افغانستان حمایت می‌کند و برای کمک به ایجاد امنیت پایدار، استحکام صلح و انسجام ملی در این کشور همواره آمادگی دارد.

رئیس‌جمهور ایران در ادامه با بیان اینکه ایران همواره در روزهای سخت در کنار مردم افغانستان بوده است، گفت: به مردم مظلوم و عزیز افغانستان در ایران مانند مردم خودمان، خدمات ارائه کرده‌ایم و تعداد زیادی از فززندان این کشور در مدارس و دانشگاه‌های ایران مشغول تحصیل هستند.

روحانی گفت: هیچگونه صلحی بدون نظر مردم و نمایندگان آنها، معنا و مفهومی ندارد و بی‌تردید پایداری نیز نخواهد داشت و ایران از حاکمیت ملی و رأی مردم افغان و نمایندگان آنها  حمایت می‌کند.

سفیر جدید افغانستان نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود، با تبریک فرا رسیدن عید غدیر و نیز با قدردانی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ایران از دولت و ملت افغانستان، گفت: مهاجرین افغانستانی در ایران بیشتر از جمعیت برخی از کشورها است و همواره ملت و دولت افغانستان قدردانی میزبانی خوب ملت بزرگ ایران هستند.

وی با تأکید بر اینکه کشورش برای توسعه همکاری‌ها و هماهنگی‌های روزافزون با جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای قائل است، تصریح کرد: افغانستان به هیچ عنوان اجازه نخواهد داد از خاک این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала