هزینه ۴ میلیارد دالری امریکا  در جنگ افغانستان در هر ماه

© AP Photo / J. Scott Applewhiteهزینه ۴ میلیارد دالری امریکا در جنگ افغانستان در هر ماه
هزینه ۴ میلیارد دالری امریکا  در جنگ افغانستان در هر ماه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده امریکا به خاطر هزینه ۴ میلیارد دالری این کشور در هر ماه برای جنگ افغانستان انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، تولسی گابارد که خود در جنگ عراق به عنوان نیروی امدادی شرکت داشته و اکنون عضو مجلس نمایندگان امریکا است، روز یکشنبه در کلیپ تبلیغاتی خود اظهار کرد: ما هر ماه ۴ میلیارد دالر برای جنگ در افغانستان هزینه می کنیم. چطور می توانیم به چشمان کهنه سربازان مان نگاه کنیم و به آنها بگوییم پولی برای خدمات سلامتی آنها نداریم؟

مواد مخدر - اسپوتنیک افغانستان
سود امریکا از مواد مخدر در افغانستان بیشتر از هزینه 5،8 میلیارد دالری واشنگتن است

وی افزود: به عنوان رئیس جمهوری(در صورت انتخاب) من برای پایان دادن به این جنگ اقدام خواهم کرد، نیروهایمان را بازمی گردانم و با کهنه سربازان مان با احترام به خدماتشان رفتار می کنم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا بارها علیه جنگ های امریکا در خاورمیانه اظهار نظر کرده و همواره خواستار بازگرداندن نیروهای امریکایی به خانه هایشان بوده است.

گفته می شود در جنگ عراق نزدیک به پنج هزار نفر از نیروهای امریکایی کشته شده اند.

یادآور ی می کنیم، که انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سوم نوامبر ۲۰۲۰ برگزار می شود و نامزدهای این انتخابات در حال رقابت های درون حزبی به سر می برند.
۲۵ نامزد دموکرات به مرحله ابتدایی راه یافته بودند که تا کنون چهار نفر آنان از ادامه رقابت ها انصراف داده اند. قرار است دور بعدی مناظره این نامزدها ۱۲ و ۱۳ سپتامبر برگزار شود.

 با توجه به شرایط انتخابات، پیش بینی می شود تعداد کمتری از نامزدهای دموکرات بتوانند حد نصاب لازم را به دست آورند و در این دور از مناظره حضور یابند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала